کاهش ۸۵ درصدی تصادفات خسارتی در فریدن

فرمانده انتظامی فریدن گفت: تصادفات بازدید شده در داخل شهرستان ۹۶ فقره بود که امسال ۸۵ درصدی تصادفات خسارتی و ۳۵ در صد تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مختار بهارلو امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال شعار هفته نیروی انتظامی «با هم برای امنیت و سلامت» است که هدف از آن نشان دادن اهمیت سلامت اجتماعی در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی است، اظهار کرد: بزرگداشت هفته نیروی انتظامی یادآور افتخارات دلیرمردانی است که مخلصانه در راه امنیت اجتماعی مشغول خدمت هستند.

وی تصریح کرد: تحقق امنیت اجتماعی مطلوب در سایه وجود پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت که دغدغه اصلی او پاسداری از جان، مال، ناموس و آبروی انسان باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزد، محقق خواهد شد.

فرمانده انتظامی فریدن تصریح کرد: سازمان پلیسی موفق، در برقراری امنیت، دست یاری به سوی جامعه دراز می‌کند و از همه افراد جامعه برای حفظ و امنیت استمداد می‌طلبد و با توزیع وظایف بین آحاد جامعه، سازمان‌ها و تشکل‌ها خود مدیریت امنیت جامعه را عهده‌دار می‌شود.

بهارلو گفت: امنیت مشارکتی و سهیم کردن شهروندان در حفظ امنیت، انگیزه‌های رفتار قانونمند و منطبق بر هنجارها و ارزش‌ها را در افراد تقویت می‌کند.

وی افزود: امنیت پایدار به عنوان بزرگ‌ترین موهبت الهی به جامعه ارزانی می‌شود، سازمان پلیسی که آرمانش عشق به مردم و تلاش برای تأمین امنیت همه جانبه آنان است، یقیناً در قلب مردم جای خواهد داشت و این خود مهمترین اسباب تحقق اقتدار برای پلیس خدمتگزار است.

فرمانده انتظامی فریدن خاطرنشان کرد: برقراری امنیت در هر جامعه صرفاً از طریق امور امنیتی و انتظامی محقق نمی‌شود، این امر از راه فرهنگی و اجتماعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی انجام می‌شود.

بهارلو با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی شهرستان فریدن در شش ماه گذشته گفت: امسال یک‌هزار و ۶۰۰ جلد صدور گواهینامه هوشمند و یک هزار و ۱۱۴ تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت صادر شده است.

وی افزود: تصادفات بازدید شده در داخل شهرستان ۹۶ فقره بود که امسال ۸۵ درصدی تصادفات خسارتی و ۳۵ در صد تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی فریدن اضافه کرد: در یکسال گذشته در حوزه نظام وظیفه فرماندهی انتظامی فریدن رسیدگی به درخواست حضوری یک هزار و ۴۶۰ نفر، تشکیل ۵۰ جلسه رسیدگی به معافیت‌های پزشکی و رسیدگی به ۲۳۹ مورد درخواست معافیت پزشکی و تعویض ۵۰۰ فقره کارت انجام شد.

بهارلو گفت: امسال در سطح شهرستان در زمینه مبارزه با سرقت به عنف با انجام عملیات‌های مختلف برای شناسایی و انهدام باند سارقین کشفیات نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کشف خودروهای مسروقه ۶۰ درصد، کشف موتورسیکلت‌های مسروقه ۵۶ درصد و دستگیری سارقین ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

فرمانده انتظامی فریدن با بیان اینکه با انجام ۵۷۳ مورد طرح و عملیات پاکسازی در سطح شهر و روستاها ۲۴۱ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۳۱۴ نفر معتاد و ۲۳ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند که کشفیات مواد مخدر و دستگیری معتادین و فروشندگان صد در صد افزایش یافته است.

بهارلو گفت: امسال چهار هزار و ۱۸۲ قلم انواع داروهای دامپزشکی قاچاق و احتکار شده کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل صد در صد افزایش کشفیات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۲ هزار و ۱۲۶ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که ۹ هزار و ۱۴۵ مورد منجر به انجام عملیات و دو هزار و ۹۸۱ مورد در حالت مشاوره قرار گرفت.

کد خبر 451287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.