خلع ید ۲۲۰ هزار متر زمین وقفی در برخوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: با تلاش فراوان حکم قطعی تخلیه ۲۲۰ هزار متر زمین وقفی از متصرفان به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی مرجع قضایی صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن ضیایی در نشست خبری، اظهار کرد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است که صدور احکام تخلیه ۲۲۰ هزار متر زمین و توقیف ۱۱۸ پلاک مسکونی و تجاری موقوفه از جمله آن‌هاست.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای حمایت از نیازمندان تاکنون در دو مرحله ۶۱۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از رقبه‌های موقوفات شهرستان تهیه و توزیع شده است و برای نوروز هم ۳۰۰ بسته دیگر آماده و توزیع می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در خصوص اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان افزود: با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال با کمک خیران و برخی از اعتبارات عمرانی فعالیت و کارهای عمرانی خوبی در بقاع انجام شده است.

ضیایی ساخت و تکمیل ساختمان اداری و سالن اجتماعات و حسینیه امامزاده ادهم، کاشی‌کاری، معرق کاری و آغاز ساخت درب‌های امامزاده سید کمال الدین شهر سین، ۵۰۰ متر کاشی کار هفت رنگ و خرید سنگ مرمر برای امامزاده ابوالحسن شهر کمشچه، سنگ فرش پشت بام، احداث دو سقاخانه و خرید ایزوگام در امامزاده محمود ابن موسی بن جعفر علیه السلام دولت آباد، تخریب پوشش بیرونی گنبد و خرید سنگ برای امامزاده ابراهیم ابن موسی بن جعفر دولت آباد و سنگ فرش فضای بیرونی امامزاده سید محمد دولت آباد از مهم‌ترین اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه این شهرستان نام برد.

وی گفت: در یکسال گذشته، نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال در مجموع بقاع جمع آوری شده که در بخش‌های جاری و مدیریتی، فرهنگی و قرآنی هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در مسابقات قرآنی که هر سال به صورت متمرکز برگزار می‌شد، امسال شرکت کنندگان چهار شهرستان ۱۳۹ نفر بوده‌اند که ۲۹ نفر از برخوار بوده و دو نفر به مسابقات کشوری راه یافته اند و در طرح حفظ ۳۰ نفر در کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

ضیایی با بیان اینکه در این شهرستان ۲۷۰ موقوفه با ۳۶۰ رقبه وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۷۰ موقوفه غیر منفعتی و یکصد موقوفه منفعتی است.

وی مهم‌ترین موقوفات شهرستان را موقوفه ملک‌التجار سلطان‌آباد، حاج محمد تقی آقا نجفی، میرزا علی اکبر خان، حسام‌الدین و مدبر صدری نام برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار از یک وقف جدید در شهرستان خبر داد و افزود: با کمک خیر نیک‌اندیش در شهرستان یک موقوفه ۸۵ متری تجاری در شهر خورزوق به ارزش هشت میلیارد ریال با نیت ساخت و ساز و تعمیر مساجد شهرستان برخوار وقف شده است.

ضیایی از پیگیری و آماده سازی ثبت ۲۰ سند جدید در شهرستان برای موقوفات خبر داد و گفت: شهرستان برخوار از نظر در آمد از موقوفات رتبه هشتم استان را دارد، اما از لحاظ نیروی انسانی متأسفانه در رتبه‌های آخر استان قرار دارد.

کد خبر 451284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.