احداث مجموعه تجاری و پارکینگ در محدوده منارجنبان/رفع مشکل ریزش شیرابه ازخودروهای حمل زباله

شهردار اصفهان با اشاره به طرح در نظر گرفته شده اطراف منارجنبان، گفت: منارجنبان به عنوان هویت شهر، محل جذب گردشگر بوده و قرار است یک مجموعه تجاری در محدوده آن احداث شود، اما با توجه به میراثی بودن محیط آن، ملزم به رعایت ضوابط میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز _ پنجشنبه یکم آبان‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به پیشرفت قابل قبول پروژه‌های عمرانی در شهر، اظهار کرد: یک روز تأخیر در اجرای پروژه‌ها جایز نیست و خوشبختانه علیرغم شرایط سخت کرونایی، پروژه‌های شهری تحت تأثیر این دشواری‌ها، دچار خللی نشده است.

وی در خصوص برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: این جشنواره با توجه به شیوع ویروس کرونا با شرایط خاص در حال برگزاری است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در جلسه شورای سیاست‌گذاری مقرر شد جشنواره امسال با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به صورت مجازی و آنلاین برگزار شود، تصریح کرد: نمی‌توانستیم در شرایط فعلی که کودکان و نوجوانان بیشتر اوقات خود را در خانه سپری می‌کنند و امیدوار به حضور در جشنواره و تماشای فیلم‌های جدید بودند، آنها را رها کرده و به دغدغه‌ها بی‌توجه باشیم.

هر خانه، یک سینما

وی با بیان اینکه شعار سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «هر خانه، یک سینما» است، افزود: در جشنواره امسال یک‌هزار کودک و نوجوان از طریق اینترنت فیلم‌های جشنواره را داوری می‌کنند که بی‌شک خلاقیت و نوآوری را به همراه خواهد داشت.

نوروزی با بیان اینکه برگزاری متفاوت جشنواره، هر خانه یک پایگاه فرهنگی و هر کودک یک داور فیلم شده است، گفت: در جشنواره امسال بیش از ۱۰۰ فیلم در شش روز به نمایش درآمد و امکان تماشای این فیلم‌ها برای تمام ایرانیان و مردم جهان فراهم شد از این رو تعداد افراد بیشتری نسبت به سال گذشته این فیلم‌ها تماشا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیام جشنواره امسال این بود که «زندگی جاری است و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را متوقف کند»، گفت: انسان‌ها همیشه در حال تکامل و رشد هستند و زندگی آنها جاری است، از این رو نباید تحت تأثیر کرونا زندگی خود را متوقف کنیم بلکه باید با امید، نشاط و شور به زندگی خود ادامه دهیم.

شهردار اصفهان اظهار کرد: برگزاری متفاوت جشنواره کودک و نوجوان در سال‌جاری، نوعی ابتکار از افراد مرتبط با جشنواره بود که دامنه بینندگان آن را افزایش دادند.

وی ادامه داد: روز گذشته به همراه رئیس شورای اسلامی شهر به بیمارستان تخصصی کودکان امام‌حسین (ع) مراجعه و با کمک صدا و سیما به صورت تصویری از طریق تلویزیون با کودکان در تمام اتاق‌های بیمارستان صحبت و همدردی کردیم.

اعزام کاروانی به شهر بنت برای تقسیم شادی‌ها

نوروزی با اشاره به اعزام کاروانی به شهر «بنت» برای تقسیم شادی‌ها، گفت: سال گذشته با وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، برای خدمت‌رسانی در این استان حضور یافته و قرار شد طرح «هم‌پیوندی با شهر بنت» ایجاد شود که خوشبختانه این پیشنهاد در مجمع کلانشهرهای ایران نیز تصویب شد؛ در این راستا همزمان با برگزاری جشنواره، کاروان اعزامی متشکل از تعدادی از هنرمندان و نوجوانان برای تقسیم شادی‌ها در شهر بنت در حال اجرای برنامه‌های شاد و متنوع هستند تا پیام اصفهان و اهداف جشنواره مبنی بر نشاندن لبخند بر لب‌های کودکان و خانواده آنها است، به مردم این شهر برسد.

وی تاکید کرد: در سال‌های آینده نیز باید کار تلفیقی انجام داد و فضای مجازی را همچنان در خدمت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گرفت تا فیلم‌ها به منازل تمام مردم راه یابد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تمام تابلوهای شهری مرتبط با موضوع حقوق کودکان است، افزود: از جمله موضوعات این تابلوها حق تحصیل، آموزش، داشتن خانواده، زندگی در صلح، مسکن و سلامت است.

دریافت لوگوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک

وی خاطرنشان کرد: به زودی تفاهم‌نامه لوگوی شهر دوستدار کودک برای اصفهان در وزارت کشور با یونیسف امضا و به عنوان نخستین شهر ایران، لوگوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را دریافت خواهیم کرد تا پس از دو سال به عنوان عضو ثابت شبکه شهرهای دوستدار کودک شویم.

نوروزی گفت: پس از این رویداد بزرگ، اصفهان عضو مجمع شهرهای دوستدار کودک جهان خواهد شد و مرکزی برای پاسخگویی به احساسات جوانان، نوجوانان و کودکان می‌شود.

وی از مناسب‌سازی دو فیلم از بخش فیلم‌های بلند و داستانی جشنواره برای نابینایان و ناشنوایان خبر داد و افزود: با مناسب‌سازی این فیلم‌ها امکان تماشای آن برای این گروه‌های خاص فراهم شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تمام طرح‌های حوزه شهرسازی با توجه به شرایط قشر معلول و نابینای جامعه در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح‌ها از نظرات مشاور مناسب‌سازی شهرداری استفاده می‌شود.

«هر یکشنبه، یک افتتاح» برند شهرداری اصفهان

وی با اشاره به برگزاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» اظهار کرد: شعار هر یکشنبه، یک افتتاح به برند شهرداری اصفهان تبدیل شده و به صورت مرتب در حال اجرا است، به طوری که هفته جاری در آئین بهره برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های فرهنگی و عمرانی منطقه ۱۱، بهره برداری از سینما مهتاب و کلنگ‌زنی خیابان کاتب اصفهانی انجام شد.

نوروزی به شهروندان اصفهانی نوید داد: به زودی آئین افتتاح رسمی پروژه‌های بزرگی همچون نمایشگاه بین‌المللی، سالن اجتماعات گلستان شهدا، جاده فرزانگان و پل آفتاب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع)، گفت: این پروژه تا ۲۰ روز آینده تکمیل و به محور چهارباغ، خیابان سپاه و میدان امام (ره) متصل خواهد شد تا مشکل ترافیک این نقاط رفع شود.

عزم جدی برای تعیین تکلیف تعریض خیابان بازارچه

شهردار اصفهان با اشاره به مشکل نبود روشنایی کافی در مسیر اطراف کانال جی شیر (خیابان مشتاق سوم) که در تاریخ ۱۳ شهریورماه توسط یکی از شهروندان مطرح شده بود، گفت: خوشبختانه این مشکل با همکاری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان رفع شده است.

وی در خصوص تعیین تکلیف تعریض خیابان بازارچه، تصریح کرد: خیابان بازارچه حدفاصل خیابان مشتاق دوم تا انتهای خیابان علامه امینی شرقی است که بخش‌هایی از آن تعریض شده، اما آزادسازی بخش باقی مانده از ۴۰ سال پیش در دست تعریض بوده و با موانعی رو به رو است.

وی افزود: در ابتدای خیابان بازارچه از سمت خیابان مشتاق تپه جی قرار گرفته و آزادسازی را با مشکل مواجه کرده، مقبره راشد از زمان خلفای عباسی نیز در این محدوده وجود دارد که دارای مشکلات میراثی است، همچنین ۵۰ واحد تجاری ریز دانه باید توافق و آزادسازی شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روند آزادسازی خیابان بازارچه به صورت اولویت‌بندی و تدریجی است، تصریح کرد: باید مسائل مربوط به میراث فرهنگی، ورثه راشد و تپه جی بررسی شود تا بتوان اقدامات خوبی را در این نقطه از شهر انجام داد.

بیشترین اقدامات عمرانی شهر در محدوده منطقه ۱۵

وی با اشاره به تعیین تکلیف خیابان طالقانی به سمت جی شیر و پزوه (محدوده منطقه ۱۵)، گفت: حدود پنج هزار متر آزادسازی در خیابان طالقانی باید انجام شود و در مسیر آن ۴۰ واحد تجاری نیز وجود دارد که امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبارات مورد نیاز در نظر گرفته شود.

نوروزی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر بیشترین اقدامات عمرانی شهر در محدوده منطقه ۱۵ در حال انجام است، تاکید کرد: از جمله این پروژه‌ها رینگ چهارم، مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، آزادسازی هفت کیلومتر مسیر رینگ حدفاصل پل سردار سلیمانی تا پل آفتاب است که در حال اجرا بوده و منشأ تحولات عمرانی در این منطقه خواهد شد.

انجام مکاتبه با اداره کل راه و شهرسازی برای آسفالت جاده جلوان

وی در خصوص آسفالت نامناسب خیابان ولیعصر واقع در جاده جلوان، گفت: ۳۰ درصد مسیر به سمت محله جلوان در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ قرار دارد که جدول‌گذاری شده و مرمت آسفالت آن تا کمتر از یک ماه آینده انجام خواهد شد، اما بخشی از خیابان در محدوده شهری نیست از این رو انجام اقداماتی همچون آسفالت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است و باید مکاتبات لازم توسط شهرداری منطقه ۱۴ با این اداره کل برای انجام اقدامات مورد نیاز انجام شود.

شهردار اصفهان با اشاره به ریزش شیرابه پسماندها از خودروهای حمل زباله در فرعی جاده جلوان تا جاده فرودگاه، اظهار کرد: باید این موضوع به حداقل برسد و جاده توسط عوامل مربوط به معاونت خدمات شهری شست و شو و نظافت شود تا از آلودگی‌های محیطی جلوگیری شود.

احداث بیمارستان در شهرک سلامت

وی با اشاره به فعالیت شهرک سلامت، اظهار کرد: با راه‌اندازی این شهرک تعدادی از کلینیک‌ها و مطب پزشکان در این مرکز فعال شد و بیمارستان آن نیز در حال احداث است که امیدواریم فعالیت آن بخشی از مشکلات ترافیکی داخل محدوده شهر به واسطه فعالیت مطب پزشکان و مراکز درمانی را رفع کند.

نوروزی در خصوص ترافیک ناشی از فعالیت مرکز پزشکی مغز و اعصاب در خیابان محشتم کاشانی، گفت: بر اساس قانون پزشکان، وکلا و دفاتر اسناد رسمی و مهندسان می‌توانند در محل مسکونی اجاره‌ای یا متعلق به خود برای انجام فعالیت کاری خود استفاده کنند که احتمال می‌رود در راه‌اندازی این مرکز نیز از این ظرفیت قانونی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه پروانه این مرکز در سنوات قبل صادر شده و یک مجموعه مسکونی دارای پایان کار است، ادامه داد: بی‌شک کسانی که حق استفاده از این قانون را دارند، باید حقوق سایر شهروندان، همسایگان و دیگر ساکنان را رعایت کنند و ظرفیت سنجی برای ایجاد پارکینگ انجام شود.

منارجنبان، هویت شهر اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به طرح در نظر گرفته شده اطراف منارجنبان، اظهار کرد: منارجنبان به عنوان هویت شهر، محل جذب گردشگر بوده و قرار است یک مجموعه تجاری در محدوده آن احداث شود، اما با توجه به میراثی بودن محیط آن، ملزم به رعایت ضوابط میراث فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قراردادی برای احداث مجموعه تجاری و پارکینگ محدوده منارجنبان با سرمایه گذار امضا شده، اما نقشه‌های مربوط به طرح آن باید در میراث فرهنگی تأیید شود.

کد خبر 451277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.