فیلم‌های کودک، ۱۳ میلیون مخاطب دانش آموز دارد/ پول سینماگران باید برگردد

نشست خبری فیلم سینمایی نارگیل به کارگردانی سید داوود اطیابی در خانه جشنواره کودک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست نقد، بررسی و معرفی فیلم سینمایی نارگیل، از آثار حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امروز - یکم آبان - در خانه جشنواره واقع در سینما فرهنگ تهران با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

سید داوود اطیابی، کارگردان این اثر در ابتدا گفت: این فیلم، اثر خانواده‌محور است و هر خانواده را گنجی می‌داند که باید حفظ شود؛ قطعاً این اثر ایراداتی داشت اما نکته ذکر است، مسئله‌ای است که فیلم را قابل دفاع می‌کند.

وی افزود: به طور کلی اگر دید صنعتی به فیلم‌سازی نداشته باشیم، کار درستی انجام نداده‌ایم؛ پول سینماگران باید برگردد و به همین دلیل، فیلم‌های ساخته شده باشد مخاطب را جذب کنند. گاهاً تصور می‌شود که فیلم‌های کودک مخاطب ندارند اما ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز در سراسر ایران داریم.

سید ابراهیم عامریان، تهیه کننده این فیلم نیز گفت: در سال‌های اخیر فیلم‌های کودک ضعیف شده و فروش چشم‌گیری ندارند؛ شاید این تفکر وجود داشته باشد که سینماگران مقصر این امر هستند اما فیلم‌سازان، به دنبال کمترین هزینه برای ساخت فیلم بوده و مقصر اصلی آن هستند.

وی افزود: سعی می‌کنم که هزینه مناسب را برای پروژه‌هایم انجام دهد و فیلم‌های خوبی برای کودکان بسازم؛ می‌خواهم این موضوع را ثابت کنم که فیلم‌های کودک نیز می‌توانند گیشه را فتح کنند. کودکان امروزی، باهوش‌تر هستند و می‌تواند به راحتی فیلم‌های مناسب را تشخیص دهند.

عامریان خاطرنشان کرد: اهمیتی به ساخت فیلم‌های کودکان داده نمی‌شود و این مسئله خیانت است؛ اگر نتوانیم که فیلم‌های خوبی در سینمای کودک بسازیم، سینما در آینده متضرر خواهد شد زیرا کودکان از سینما زده می‌شوند و استقبال آنها در آینده هم از فیلم‌ها کاهش می‌یابد.

بیژن بنفشه‌خواه، از بازیگران اصلی این اثر عنوان کرد: کارگردانان فکر می‌کنند که اگر کسی در فیلم کودک بازی کند، دیگر نمی‌تواند در ژانرهای جدی بازیگر خوبی باشد و کار کم ارزشی انجام می‌دهد اما بازی در فیلم‌های کمدی و کودک، بسیار دشوار است.

وی افزود: با رعایت پروتکل‌ها، می‌توانیم کودکان را به سینما ببریم زیرا این تعطیلی به سود هنرمندان و مردم نیست.

مانیا علیخانی، دیگر بازیگر این فیلم نیز در این نشست حاضر بود؛ وی گفت: بازی با عروسک، تجربه جالب و شادی بود و توانستیم که این فیلم را با همدلی تولید کنیم.

آرین اسماعیلی، بازیگر کودک این اثر نیز گفت: این مسئله که در "نارگیل" با عروسک‌ها هم‌بازی شدم برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی بود.

حمزه صالحی، نویسنده فیلم نارگیل اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور در سینمای کودک، سرگرمی است که در حال حاضر فیلم‌های کودک فاقد آن هستند؛ تمامی خاصیت‌های فیلم کودک در نارگیل وجود دارد و اگر من داور این جشنواره بودم، آن را به عنوان بهترین فیلم انتخاب می‌کردم.

وی افزود: نارگیل فیلم ارزشمندی است که در صورت بازگشایی سینماها، اتفاقاً مثبتی را رقم خواهد زد.

امیر توسلی، آهنگساز این اثر هم گفت: سینمای کودک، مهم‌ترین ژانر سینمایی است که بزرگترین سینماگران جهان نیز در آن فعالیت می‌کنند؛ کسی که کار کودک انجام می‌دهد، باید کودک درون فعالی داشته باشد تا این کار را به خوبی رقم بزند. نباید فراموش کنیم که کودکان نسل جدید، با گذشتگان تفاوت دارند و باید با زبان و موسیقی مدرن با آنها صحبت کنیم.

کد خبر 451276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هستی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    عالی