خوش برگشتی آقای موراتا!

سه گل در سه مسابقه برای یک بازیکن تازه وارد، آماری است متقاعد کننده برای همه تا اذعان کنند که یوونتوس همان جایی است که موراتا در تمام این سال‌ها باید در آن بازی می‌کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه تحلیلی اسکواکا، روزهای تلخ چیزی است که هر فوتبالیستی در دوران بازی خود سپری می‌کند و البته تفاوت ستاره‌ها با بازیکنان معمولی، نحوه رهایی یافتن از این روزهای سخت است.

آلوارو موراتا این روزها ستاره جدید باشگاه یوونتوس شده و به خوبی برای این تیم گلزنی می‌کند. ستاره اسپانیایی که پیش از این هم در تیم یوونتوس بازی می‌کرد و اتفاقاً عملکرد خوبی داشت، در باشگاه‌های متعددی همچون رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و چلسی حضور داشت، اما هیچ گاه نتوانست ارزش‌های واقعی خود را ثابت کند.

با رفتن موراتا به یوونتوس برای اولین بار، بیانکونری به خوبی از پتانسیل‌های این بازیکن جوان استفاده کرد، به طوری که پس از گذشت مدت قرارداد این بازیکن با یووه، رئال به دنبال عملکرد خوب او خواهان بازگشتش شد. آلوارو اما در رئال به هیچ عنوان نتوانست شرایط خوبی سپری کند و به همین دلیل در ادامه دوران حرفه‌ای خود به باشگاه‌های چلسی و اتلتیکو مادرید رفت.

موراتا در باشگاه‌های دیگر خود نیز نتوانست انتظارات را برآورده کند و به نوعی بازیکن متوسطی در این تیم‌ها محسوب می‌شد؛ تا آنجا که به تعدد این بازیکن از روی نیمکت بازی‌های تیم خود را دنبال می‌کرد. اما گویا برای موراتا در تورین همه چیز حال و هوای دیگری دارد!

یوونتوسی‌ها که در این فصل بالاخره با گونزالو هیگواین قطع همکاری کردند، به دنبال جذب مهاجم تازه‌ای بودند تا در کنار رونالدو و دیبالا بتواند خط حمله این تیم را کامل کند. ابتدا در رسانه‌ها شایعه شد که با توجه به قطع همکاری لوئیس سوارز با بارسلونا، این مهاجم اروگوئه‌ای در راه تورین باشد، اما وی شایعات را تکذیب کرد و در نهایت مشخص شد که هدف مورد توجه یوونتوسی‌ها، ادین ژکو از رم است.

پیوستن ژکو به یوونتوس البته با شرط و شروطی همراه بود و رم علاقه داشت تا با جذب میلیک از ناپولی، اجازه خروج ژکو را صادر کند. با ماندگار شدن میلیک در ناپولی، باشگاه رمی نیز ترجیح داد تا مهاجم باسابقه خود را نگه دارد و به همین دلیل یوونتوس در برهه پایانی پنجره نقل و انتقالات به سراغ آلوارو موراتا رفت و او را جذب کرد.

موراتا تا اینجای فصل در دو بازی سری آ ایتالیا به میدان رفته و موفق به زدن یک گل شده است. او همچنین در اولین دیدار یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا نیز موفق شد هر دو گل تیمش را در این بازی به ثمر برساند تا در غیاب رونالدو، ستاره تیمش باشد.

مهاجم اسپانیایی جدید یوونتوسی‌ها، مدت‌هاست شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. او که زمانی با بازیکنانی همچون پل پوگبا و آرتورو ویدال در لباس بیانکونری درخشش قابل توجهی داشت، حالا به تیم سابقش برگشته تا بتواند تاریخ را تکرار کند و اتفاقات خوبی برای خود رقم بزند. یوونتوسی‌ها نیز با جذب موارتا، یک هیولای جدید در مقابل دروازه حریفان خود رها کرده‌اند و به نظر می‌رسد ترکیب سه نفره رونالدو، دیبالا و البته موراتای تازه وارد، پتانسیل تبدیل شدن به کابوس مدافعان رقبای یووه را داشته باشد.

با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که در تمام این سال‌ها، یوونتوس و موراتا همدیگر را کم داشته‌اند و حالا این فراغ به پایان رسیده؛ البته موراتا تنها بازیکنی نیست که در لباس بانوی پیر درخشیده و بعد با افت مواجه شده باشد، شاید تورین جای مناسبی برای بازیکنان دیگری همچون پوگبا و ویدال نیز باشد تا بتوانند دوباره طعم شیرین درخشش را تجربه کنند.

کد خبر 451249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.