شهرداری‌ها یک پنجم بودجه کشور را در اختیار دارند

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به فعالیت ۱۲۵ هزار شورا و ۳۷ هزار دهیاری، گفت: ۵۰ درصد از امورات کشور توسط شوراهای شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا احمدی در این باره اظهار کرد: شوراها یک جامعه معظم منتخب مردم هستند و در حال حاضر ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ شورای شهر و روستا در سطح کشور فعالیت دارند و ۳۷ هزار دهیار در سطح کشور فعال است.

به گفته رئیس شورای عالی استان‌ها، ۵۰ درصد از امورات کشور توسط شوراهای شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌ها در کشور است که یک پنجم کل بودجه کشور را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سیاست‌های کلان کشور در بخش‌های مختلف اجرا شود باید از طریق همین شوراها انجام شود، چراکه شوراها از بطن جامعه برخاسته‌اند و ارتباط نزدیکی با مردم دارند.

احمدی با بیان اینکه بر اساس قانون در این شورا، حدود ۶ مرحله انتخابات برگزار می‌شود، گفت: ۷۵ نفر عضو شورای عالی استان‌ها هستند و شورای عالی استان‌ها توانایی ارائه طرح به مجلس را دارد و موازی با دولت می‌تواند به صورت مستقیم لایحه تقدیم مجلس کند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت بستر خوبی است که می‌تواند برای نظام و مردم مثمرثمر باشد، اضافه کرد: شورای عالی استان‌ها به عنوان شورای فرادستی ظرفیت بزرگی در راستای تحقق اهداف نظام و پاسخگویی به مردم است.

وی عنوان کرد: شوراها و دهیاری‌ها ظرفیتی هستند که با توجه به نفوذ آنها در جامعه، می‌توانند در ارتقای رضایتمندی مردم تأثیرگذار باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اخیراً در شورای عالی استان‌ها بعد نظارتی تقویت و سامانه ملی ثبت تخلفات مردم راه‌اندازی و رونمایی شد.

وی اظهار کرد: فعال‌سازی ناظران امین از دیگر ظرفیت‌هایی است که در شورای عالی استان‌ها انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه خبرگزاری شورای عالی استان‌ها نیز راه‌اندازی شده است، گفت: شورای عالی استان‌ها ۱۵ تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف امضا کرده و کارهای بزرگی در این راستا در حال انجام است.

منبع: فارس

کد خبر 451230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.