محدودیت های کرونایی در کرمانشاه ادامه دارد

مدیر دفتر امور شهری کرمانشاه گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در کرمانشاه و به دستور ستاد مقابله با کرونا محدودیت‌ها در این شهر ادامه دارد.

حسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور مردم در پارک‌ها سبب تجمع می‌شود و این موضوع جان دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: تنها راه جلوگیری از ابتلای به ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است. در این راستا مردم باید علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمام پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

مدیر دفتر امور شهری کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های شهروندان افزود: اگر دویدن و ورزش کردن در بازه زمانی کوتاه و به صورت انفرادی باشد ایرادی ندارد، اما خانواده‌ها نباید به صورت دسته‌جمعی به پارک بروند و به ورزش و گذراندن اوقات فراغت بپردازند.

وی با بیان اینکه تفریح می‌تواند با ایجاد نشاط و اثرگذاری بر بهداشت روان، سلامت جسمی و روحیدر برقراری ارتباط بهتر افراد در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد، گفت: در شرایط کرونایی امروز تفریح نه تنها سبب حفظ سلامت جسمی و روحی افراد خانواده نخواهد شد، بلکه همچون تیری بر پیکره سلامت هر یک از اعضای خانواده خواهد بود.

مرادی گفت: شهرداری‌های مناطقی که از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد و قرمز قرار دارند، موظف به کاهش میزان روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها و تفرجگاه‌های عمومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از کاهش روشنایی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، تاثیر آن در قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا است و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد شد.

مدیرکل امور شهری کرمانشاه در خصوص فعالیت آرامستان‌های کرمانشاه نیز گفت: برپایی مجالس عزا یکی از کانون‌های مهم شیوع بیماری کرونا است و توصیه می‌شود مردم برای حفظ سلامت و جان خود و عزیزانشان از برگزاری مجالس عزا برای متوفیان صرفنظر کنند.

وی تصریح کرد: به دستور ستاد کرونا کرمانشاه با همکاری سازمان آرامستان‌ها تا اطلاع ثانوی و تا خروج از وضعیت قرمز کرونایی در آرامستان ها محدودیت تردد خواهیم داشت.

وی با اشاره به روند عملیات گندزدایی و ضدعفونی در شهر ادامه داد: نظافت و شست و شوی مخازن زباله و گندزدایی محل نصب آنها از اهم فعالیت‌های خدمات شهرداری است که در مناطق هشت گانه شهرداری به صورت روزانه در سه شیفت کاری در حال انجام است.

کد خبر 451214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کر کرماشا IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    سطل های زباله که گندیده بوی لجن وتعفن میدهد شهرداری اصلأ در کرمانشاه اقدام به نظافت پیاده روهان نمیکند و آنها را نمیشود مغازه دارها یک تا دو متر توی پیاده روهان بساط می‌چینند ودستفروشان هم اونطرفش یک گذر گاه باریک کرنایی پر ازدهام مانده از پیاده رو کوچه ها پر آشغال وخاکه مرکز کرمانشاه دو میدان آزاده و خیابان نواب صفوی تله مرگبار بیماریهای عفونی و باتلاق مرگ ونکبت است چیزی خلاف شئونات انسانی مثل تویله میمونه کرمانشاه فقط محله های که خودشون توش زندگی می‌کنند کمی نظافت داره شهر کرمانشاه یک روستای قدیمی وغیره بهداشتی بزرگه که وسایل دنیای متمدن درش هست اما... فقط کار اینا شده ماسک بزنید در خانه بمانید(تا ما استراحت کنیم)