تدوین سومین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری قزوین

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از تدوین سومین برنامه راهبردی این شهرداری با افق ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری اظهار کرد: پیشرفت هر جامعه نیازمند برنامه‌ریزی است و هیچ برنامه توسعه‌ای بدون دستیابی به آمار صحیح محقق نمی‌شود، برنامه‌ریزی اساسی‌ترین شاخص برای مدیریت قلمداد می‌شود و آمار و اطلاعات و برنامه‌ریزی و مدیریت از ارکان توسعه به شمار می‌روند.

وی افزود: آمار و اطلاعات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای برنامه‌ریزی، همچون چراغی است که با روشن کردن نقاط تاریک به ما کمک می‌کند تا با انجام تجزیه، قدرت قضاوت پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش افزود: مدیریت شهری ترکیبی پیچیده و ناهمگون از پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی است که این امر چگونگی شناخت شرایط و تصمیم‌گیری مدیران در امور متنوع شهری را دشوار می‌سازد در چنین شرایطی اتخاذ تصمیمات مبتنی بر واقعیت و دانش و فاصله گرفتن از برنامه‌ریزی غیر واقع گرایانه، تنها در سایه شناخت کامل و همه‌جانبه امکان‌پذیر خواهد بود.

منتظری تصریح کرد: مدیریت مناسب شهر، مستلزم وجود ابزارها و پیش‌شرط‌های ویژه‌ای است که در تصمیم‌سازی مناسب و حرکت در مسیر تحقق منافع شهر و شهروندان، شناخت کامل و همه‌جانبه از وضعیت کنونی شهر می‌باشد که پایه و اساس این شناخت، آمار و اطلاعات به‌عنوان ابزاری ضروری برای برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی گفت: شهرداری قزوین در راستای انجام وظایف ذاتی خود که توسعه پایدار شهری و تحقق منافع شهروندان است به آمار توجه ویژه‌ای دارد، بر این اساس تدوین برنامه‌های سوم راهبردی - عملیاتی چهارساله در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 451210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.