افزایش سرانه فضای سبز شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: وضعیت سرانه فضای سبز شهر اصفهان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ معادل ۲۷.۷ درصد بوده که در سال گذشته به ۲۸.۰۹ درصد افزایش یافته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا قبل از سال ۹۸ سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در داخل شهر وجود داشت که سال گذشته با اضافه شدن فضاهای سبز به سه هزار و ۸۵۰ هکتار رسید و حدود ۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تعداد درخت و درختچه‌های شهر در سال ۹۷ سه میلیون و ۶۱ هزار و ۴۸۹ اصله بود که در سال گذشته به سه میلیون و ۲۳۳ هزار و ۹۳۷ اصله درخت رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه فضاهای سبز در رینگ چهارم و فضاهای سبز پروژه‌های مختلف از جمله سالن اجلاس و محل جدید نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزایش یافته است، تصریح کرد: همواره تاکید شده گونه‌های گیاهی مورد استفاده، مقاوم به خشکی، سن بالا و ریشه پُر باشد تا دوام و سازگاری بیشتری با اقلیم شهر داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات شده توسط این سازمان، گفت: استفاده از دستگاه توموگراف برای تشخیص میزان تراکم تنه و سلامت درختان، پلاک‌کوبی الکترونیک درختان (به صورت پایلوت) و احیای فضای سبز چهارباغ عباسی از جمله این اقدامات بشمار می‌رود.

مرتضایی‌نژاد گفت: دیگر اقدامات شده شامل: طراحی فضای سبز محوطه سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، بازار گل و گیاه ارغوان همچنین بازآفرینی فضای سبز جداره اتوبان‌هاست.

وی خبر از تهیه دستورالعمل‌های علمی و کاربردی در خصوص مبارزه با آفات و بیماری‌ها و بهبود کیفی بستر خاک داد و اظهار کرد: تحویل و تحول شبکه‌های آبرسانی به صورت دوره‌ای به پیمانکاران فضای سبز انجام شده است.

کد خبر 451201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.