کرونا ویروس خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش می‌دهد؟

به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به دیابت علائم شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای ثابت کردن این موضوع که افراد مبتلا به دیابت بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس کووید -۱۹ قرار می‌گیرند، اطلاعات کافی در دسترس نیست، اما محققان معتقد هستند که به طور کلی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و مشکلات قلبی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد مبتلایان به دیابت بیشتر از دیگران علائم شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند و جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.

چرا دیابتی‌ها علائم شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند؟

به طور کلی زمانی که افراد مبتلا به دیابت بیماری خود را به خوبی کنترل نکنند و قند خون آن‌ها نوسان داشته باشد، عوارض شدید آن را تجربه خواهند کرد. بیماری قلبی یا دیگر مشکلات علاوه بر دیابت می‌تواند خطر ابتلا به علائم جدی بیماری کرونا را افزایش دهد، زیرا در این صورت بدن فرد قادر نیست با عفونت ویروسی مقابله کند. عفونت‌های ویروسی نیز التهاب یا تورم داخلی بدن افراد مبتلا به دیابت را افزایش می‌دهند که ممکن است باعث بروز عوارض شدیدتری شود. با وجود اینکه ممکن است مبتلایان به دیابت بیشتر از دیگران علائم شدید بیماری کرونا را تجربه کنند، اما می‌توان با کنترل کردن دیابت، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا را کاهش داد.

کرونا خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش می‌دهد؟

در صورتی که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در معرض یک عفونت ویروسی قرار گیرند، کتواسیدوز دیابتی (DKA) را تجربه خواهند کرد. DKA از جمله عوارض حاد بیماری دیابت است که بیشتر در میان بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ ایجاد می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که بدن قادر به تولید انسولین کافی نباشد. کتواسیدوز دیابتی مدیریت مصرف مایعات و سطح الکترولیت بدن را که برای کنترل سپسیس بسیار مهم است، به چالش می‌کشد. سپسیس و شوک سپتیک عوارض بسیار جدی محسوب می‌شوند که برخی از مبتلایان به کرونا، آن‌ها را تجربه می‌کنند.

خطر ابتلا به کرونا در مبتلایان به دیابت نوع اول و دوم یکسان است؟

افراد مبتلا به هر دو نوع دیابت ممکن است علائم شدید بیماری کرونا را تجربه کنند، اما عوامل مختلف دیگر مانند سن، مشکلات مرتبط با سلامتی و میزان کنترل کردن دیابت، نقش مهمی در این زمینه دارد. به عنوان مثال اگر مبتلایان به دیابت مشکلات سلامتی دیگری داشته باشند و به ویروس کووید -۱۹ آلوده شوند، بیشتر از کسانی که فقط به دیابت مبتلا هستند، علائم شدید بیماری کرونا را تجربه خواهند کرد.

چگونه در دوران شیوع کرونا از افراد مبتلا به دیابت مراقبت کنیم؟

در صورت امکان باید مکان جداگانه و محافظت شده‌ای را در منزل به اعضای آسیب پذیر خانواده (افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت) اختصاص دهیم و تمام ظروف و سطوح را به طور مرتب تمیز و ضدعفونی کنیم. اگر دیگر اعضای خانواده از بیمار دیابتی مراقبت می‌کنند، باید قبل از کمک کردن و غذا دادن به او دست‌های خود را بشویند. اگر این افراد به علائم خاصی مانند تب، سرفه و تنگی نفس مبتلا شدند، باید سریعاً با پزشک تماس گرفته شود.

کد خبر 451179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.