گزارشی مبنی بر کمبود انسولین نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طبق استعلامی که امروز در خصوص کمبود انسولین از سامانه ۱۹۰ داشتیم هیچ گزارشی مبنی بر کمبود انسولین مطرح نبوده است و سهمیه لازم برای داروخانه‌ها مشخص شده و به آنها توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل اصلانی در گفت‌وگو با خبر شبانگاهی شبکه اصفهان، اظهار کرد: ممکن است برخی داروخانه‌ها انسولین نداشته باشند اما اینگونه نیست که انسولین نباشد، حتی طبق استعلامی که امروز درباره تعداد کمبودها در سامانه ۱۹۰ داشتیم هیچ گزارشی مبنی بر کمبود انسولین نبوده و سهمیه برای داروخانه‌ها مشخص شده و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: حتی از چهار شرکت پخش دارو که در استان اصفهان انسولین عرضه می‌کنند، دو شرکت به روند عادی خود در پخش دارو ادامه می‌دهند و دو شرکت دیگر به محض تکمیل موجودی مابقی استان را پوشش می‌دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره بی‌اعتمادی پزشکان به انسولین تولید داخل، افزود: متأسفانه برخی همکاران پزشک برای تجویز انسولین داخلی همکاری لازم را ندارند و مشکلات احتمالی انسولین تولید داخل و دلایل علمی را اعلام نمی‌کنند در حالی که تعدادی کارشناسان معتقدند بین انسولین داخلی و خارجی تفاوت چندانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته این در مورد بیشتر داروهای تولید داخل صدق می‌کند، در ابتدای کار معمولاً پذیرش دارو به سختی انجام می‌پذیرد اما به مرور به دلیل ماده اولیه یکسان با داروی خارجی و رعایت استانداردهای لازم از سوی شرکت‌های ایرانی سفارش‌ها انجام می‌گیرد، بنابراین با توجه به واردات کمتر انسولین خارجی مقدار کمتری از این نسخه در بازار وجود دارد.

کد خبر 451177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.