کاروان شادی جشنواره فیلم کودک در شهر "بنت" به حرکت درآمده است

شهردار اصفهان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک، کاروان اعزامی متشکل از تعدادی از هنرمندان و نوجوانان برای تقسیم شادی‌ها در شهر بنت در حال اجرای برنامه‌های شاد و متنوع هستند چرا که معتقدیم زندگی در شرایط سخت نیز جاری است و چیزی نباید باعث توقف در امور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه _۳۰ مهرماه ۹۹_ در برنامه تلویزیونی «هشت بهشت» با اشاره به برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان، اظهار کرد: این جشنواره با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از تکنولوژی‌های نوین با شرایط استثنایی به عنوان یک رویداد بین‌المللی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه از ۱۲ کشور به جشنواره فیلم ارسال شده است، افزود: پنج شهر خواهرخوانده اصفهان از طریق ویدئو و یکی از خواهرخوانده‌ها به صورت مکتوب برای این جشنواره پیام ارسال کردند که این اتفاق بسیار مهم است.

شهردار اصفهان ادامه داد: شعار سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «هر خانه، یک سینما» است زیرا معتقدیم سینما می‌تواند باعث تنویر افکار عمومی، توسعه و پیشرفت کشور شود و هر کودک یک داور باشد.

وی با بیان اینکه پیام جشنواره امسال این بود که "زندگی جاری است و هیچ چیزی نمی‌تواند آن را متوقف کند"، گفت: انسان‌ها همیشه در حال تکامل و رشد هستند و زندگی آنها جاری است، از این رو برگزاری جشنواره می‌تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد که مهمترین آن تقویت نشاط اجتماعی در خانواده‌ها است.

تقویت تعاملات فرهنگی بین شهرهای ایران و جهان

نوروزی تصریح کرد: وقتی ۱۰۷ فیلم به تمام خانه‌ها راه یابد و تمام کودکان در کنار خانواده‌های خود فیلم‌هایی را تماشا کنند که به نوعی شادی‌آور بوده و مشکلات و دغدغه کودکان را بیان و راهکار ارائه می‌کند، اقدامی بسیار تأثیرگذار رقم خورده است.

وی تقویت تعاملات فرهنگی بین شهرها در ایران و جهان را از دیگر دستاوردهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دانست و گفت: این جشنواره می‌تواند سینما را به عنوان ابزاری برای رفع مشکلات اجتماعی و مشارکت فرهنگی، هنری و اجتماعی مطرح کند.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از ارسال ۴۹۸ اثر به سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که ۱۲۴ اثر از سایر کشورها بوده است، اظهار کرد: در جشنواره امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی در تمام بخش‌ها بودیم، البته این رویداد با چهارمین المپیاد فیلم‌های سینمایی نیز تلاقی پیدا کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم که برگزاری جشنواره باید در اصفهان باشد زیرا این شهر تفاهم‌نامه لوگوی شهر دوستدار کودک را در وزارت کشور با یونیسف امضا و به عنوان نخستین شهر ایران کاندیداتوری لوگو را دریافت کرده و پس از دو سال به عنوان عضو ثابت شبکه شهرهای دوستدار کودک خواهد شد. امیدواریم این رویداد بر نشاط جامعه، رفع دغدغه‌ها، خلاقیت کودکان و شکوفایی استعداد آنها برای فیلم‌سازی اثرگذار باشد.

داوری فیلم‌ها توسط یک هزار کودک

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار کودک و نوجوان فیلم‌های جشنواره را داوری می‌کنند که بی‌شک خلاقیت و نوآوری را به همراه خواهد داشت، گفت: سال گذشته با وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، برای خدمت‌رسانی در این استان حضور یافته و قرار شد طرح «هم‌پیوندی با شهر بنت» ایجاد شود که خوشبختانه این پیشنهاد در مجمع کلانشهرهای ایران نیز تصویب شد؛ در این راستا همزمان با برگزاری جشنواره، کاروان اعزامی متشکل از تعدادی از هنرمندان و نوجوانان برای تقسیم شادی‌ها در شهر بنت در حال اجرای برنامه‌های شاد و متنوع هستند چرا که معتقدیم زندگی در شرایط سخت نیز جاری است و چیزی نباید باعث توقف در امور شود.

وی ادامه داد: عصر امروز به همراه رئیس شورای اسلامی شهر به بیمارستان تخصصی خانواده مراجعه و به صورت تصویری از طریق تلویزیون با کودکان در تمام اتاق‌های بیمارستان صحبت و همدردی کردیم.

تهیه امکانات برای کودکان و نوجوانان در مناطق کمتر برخوردار

شهردار اصفهان با اشاره به کاهش هزینه‌ها در برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: با کاهش هزینه‌های جشنواره، مقرر شد حدود ۵۰۰ میلیون تومان امکانات و تسهیلات برای کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار تهیه شود تا آنها نیز در فضای مجازی حضور یافته و از فرصت‌ها استفاده کنند تا محرومیت از برخی امکانات باعث محرومیت آنها از امکانات آموزشی در فضای مجازی نشود.

وی تاکید کرد: جشنواره، بین‌المللی و برای همه کودکان جهان است و رسالت مهم آن نشاندن لبخند بر لب‌های تمام کودکان است.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته در حاشیه برگزاری جشنواره، سینمای سیار در شهر وجود داشت و رونق خاصی به شهر بخشیده بود و هتل‌ها پذیرای میهمانان بود، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط متفاوتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، تدابیری در نظر گرفته شد تا بتوانیم جشنواره را با شرایط خاص برگزار کنیم.

دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان می‌ماند

وی افزود: از سال گذشته پیرو قراردادی که با معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور منعقد کردیم، مقرر شد دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان باقی بماند، بنابراین باید از این دستاورد پاسداری کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سینما یکی از ابزارهای رفع آسیب‌های اجتماعی، توسعه کشور و شکوفایی کودکان است، تصریح کرد: باید دغدغه‌های کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرد، زیرا مدیریت و سازندگی کشور در دستان آنها است از این رو هر چه برای آنها آرامش و آسایش فراهم شود، آینده کشور در دستان کسانی خواهد بود که به لحاظ روحی و روانی آمادگی ساختن را دارند.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های مختلف به گونه‌ای اقدام کنیم که همیشه لبخند بر لب‌های کودکان باشد تا خانواده‌های آنها نیز شاد باشند.

کد خبر 451166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.