فنلاندی‌ها در تلاش برای کاهش ضایعات مواد غذایی

مقامات رسمی اسپو، شهری در شمال غربی هلسینکی پایتخت فنلاند، از روش‌های مختلفی برای کاهش ضایعات مواد غذایی بهره گرفته و تا کنون به موفقیت‌های زیادی در این زمینه دست یافته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بحران انباشته شدن مواد غذایی زائد دامنگیر شهرهای سراسر جهان شده است با این وجود، بسیاری از مقامات محلی شهرهای اروپایی به خوبی توانسته‌اند با این مشکل جدی مبارزه کنند. این افراد تلاش کرده‌اند مواد غذایی سالم و تازه را به طور مداوم در اختیار فروشندگان قرار دهند تا از انباشته شدن طولانی‌مدت خوراکی‌ها در فروشگاه‌ها و فساد احتمالی آن‌ها خودداری به عمل آورند. در این بین، شهردار اسپو در نظر دارد رویکرد خاص خود را برای حل بحران ضایعات مواد غذایی به کار گیرد و با همکاری فروشندگان، مشتری‌ها و سرمایه‌گذاران بهترین ایده‌ها و راه‌حل‌های ممکن را به مرحله اجرا درآورد.

در واقع، شهردار اسپو می‌خواهد به جای انتظار کشیدن برای واکنش و مسئولیت‌پذیری شهروندان جهت کاهش پسماندهای خوراکی در شهر، آن‌ها را به فعالیت در پروژه‌ای فراگیر دعوت کند تا از این طریق عموم مردم و سرمایه‌گذاران را به حل مشکل موجود سوق دهد.

یکی از بهترین ایده‌هایی که تا کنون در این خصوص مطرح شده، پیشگیری از تولید ضایعات مواد غذایی است به این صورت که شهروندان باید مواد غذایی را که در معرض فساد هستند از دیگر خوراکی‌ها جدا کنند و ابتدا آن‌ها را برای تهیه غذا مورد استفاده قرار دهند.

قرار است مرحله اول طرح کاهش پسماندهای مواد غذایی از دهم ماه اکتبر آغاز شود که در آن، مقامات رسمی شهر به همراه شرکای پروژه در مورد موضوع مواد غذایی زائد به گفتگو خواهند پرداخت و جوانب مختلف را مورد توجه قرار خواهند داد. پس از آن، نمایندگانی از آنان به میان مردم و مشتریان خواهند رفت تا نکاتی را در خصوص کاهش ضایعات مواد غذایی در اختیار آنان قرار دهند.

کد خبر 451113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.