مخالفت شهردار لندن با حمل و نقل رایگان در روزهای کرونایی

دولت انگلستان استفاده از حمل و نقل عمومی در لندن را برای افرادی زیر ۱۸ سال در دوران کرونا رایگان کرد که این تصمیم با مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری از سوی مقامات محلی پایتخت مواجه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی در لندن، دولت بریتانیا استفاده از حمل و نقل عمومی را برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان کرد. این تصمیم با مخالفت‌های زیادی از سوی مقامات محلی پایتخت انگلستان مواجه شد چرا که از نظر آن‌ها، ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی، افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا را در پی داشت. از سوی دیگر، صادق خان در مصاحبه با گزارشگران ادعا کرد که تا قبل از رایگان شدن وسایل حمل و نقل عمومی، مردم به سمت تردد از طریق دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی روی آورده بودند و همین امر تأثیرات مثبت زیادی بر سلامت شهر و شهروندان به جای گذاشته بود. اما رایگان شدن وسایل حمل و نقل عمومی، یک بار دیگر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در میان شهروندان کاهش و در عوض گرایش آن‌ها را به استفاده از وسایل نقلیه موتوری افزایش داده است.

البته بسیاری از مقامات محلی نیز با تصمیم دولت موافق بوده و چنین استدلال کرده‌اند که در پی انتشار ویروس کرونا بسیاری از دانش‌آموزان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای رسیدن به مدارس و سایر مراکز آموزشی روی آورده‌اند. اما تمام دانش‌آموزان از توانایی مالی کافی برای تهیه دوچرخه برخوردار نیستند و به دلایل منطقی دیگری نیز نمی‌توانند مسیر خانه تا مدرسه را از طریق پیاده‌روی سپری کنند. به همین دلیل، رایگان شدن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای این قشر و حتی سایر گروه‌های سنی لندن امری ضروری است تا همه مردم بتوانند در دوران بحرانی کرونا، با امنیت خاطر خود را به مقصدشان برسانند.

کد خبر 451093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.