به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، در راستای هماهنگی بیشتر با شرایط کرونایی، معاونت آموزش متوسطه اقدام به تهیه، تدوین راهنمای مدیریت جریان تربیت و یادگیری در شرایط بیماری کووید ۱۹ و ارسال آن به استانها کرده است.
بر این اساس؛ این راهنما حاصل مطالعات ملی و بینالمللی و نتایج تجارب به دست آمده از شرایط اخیر است؛ که پس از تدوین نگاشت اولیه، توسط تعدادی از کارشناسان و مدیران مدارس کشور اعتباربخشی شده است. لذا مدارس با استفاده از آن و با انتخاب الگوی مناسب جهت ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان یاری نماید.
تحلیل شرایط واحد آموزشی و انتخاب الگوی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی مناسب، اطلاعرسانی به معلمان و دانشآموزان، بررسی، تبیین و تحلیل، منجر شدن گزارهها به بهبود عملکرد مدرسه، توجه به حفظ آرامش، تهیه اطلس آموزشی مدارس بر اساس نحوه ارائه خدمات آموزشی مطابق با امکانات و اولویتهای انتخابی دانشآموزان، ورود به سامانه «سناد» اولویتهای انتخابی هر دانشآموز و موارد دیگر از جمله نکاتی است که در این راهنما بر آن تاکید شده است.
گفتنی است؛ شناسایی و تهیه گزارشهای مدیریتی از مدارس مبتنی بر الگوی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی راهنما صورت میگیرد و پرسشنامه مربوط به الگوی انتخاب شده باید در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی Ltms.medu.ir توسط مدیران محترم مدارس تکمیل شود.
نظر شما