مشهد رتبه دوم شهرهای پایدار جهان را کسب کرد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: سازمان مپ شهرداری مشهد موفق به دریافت چهارمین جایزه جهانی We Go شد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان اظهار کرد: در چهارمین دوره جایزه جهانی WeGo که توسط سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار موسوم به WeGo برگزار می‌شود، پروژه «سامانه یکپارچه مدیریت پسماند(سیمپ)» شهرداری مشهد در بخش شهرهای پایدار به مقام دوم و مدال نقره دست یافت.

وی افزود: سامانه و نرم‌افزار جمع‌آوری هوشمند پسماند که با نام سیمپ در شهر مشهد توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ایجاد شد و توسط سازمان مدیریت پسماند به بهره‌برداری رسیده است، پس از طی یک سال از شروع پروژه موفقیت‌آمیز بوده و منتج به افزایش چشمگیر تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: چهارمین دوره جایزه بین‌المللی WeGo ویژه سازمان‌ها و دولت‌های محلی شهرهای جهان در حوزه شهر هوشمند و همچنین شرکت‌ها و مجموعه‌های فناوری که در حوزه شهر هوشمند همکاری داشته‌اند، برگزار شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این رویداد بین‌المللی، گفت: چهارمین دوره جایزه جهانی WeGo در شش بخش کارآمدی مدیریتی، فناوری‌های نوظهور، حمل و نقل، شهر همگان، شهر ایمن و شهر پایدار برگزار شد که مشهد در بخش شهر پایدار موفق به کسب رتبه دوم جهان شد.

رجائیان خاطرنشان کرد: پروژه‌های گوناگونی با هدف پایداری و تاب‌آوری شهر مشهد با هدف تسهیل زندگی شهروندان طی سال‌های اخیر به اجرا در آمده که در صورت همراهی شهروندان، می‌تواند کیفیت زندگی در شهر را ارتقا داده و فرایند انجام امور را تسهیل کند.

وی ادامه داد: کلانشهر تهران نیز با پروژه «دوچرخه اشتراکی» در این رویداد شرکت داشت که در نهایت شایسته تقدیر در حوزه حمل و نقل شناخته شد. بنا بر اعلام برگزار کنندگان، با توجه به شرایط پاندمی کرونا، زمان برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای عناوین، متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 451070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.