شهرداری لشت‌نشا به خودرو حمل زباله نیاز دارد

شهردار لشت‌نشا گفت: شهرداری این شهر به شدت نیازمند دو خودرو حمل زباله است.

سید حسن میرهاشمی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری لشت‌نشا دو خودرو حمل زباله در اختیار دارد که بسیار فرسوده هستند و هر بار بابت تعمیر آن‌ها هزینه زیادی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری به شدت نیازمند یک دستگاه کمپرسی ۱۰ تن و یک دستگاه خودرو خاور است تا بتواند با تردد در کوچه‌های تنگ و باریک زباله‌های شهروندان را جمع آوری کند.

شهردار لشت‌نشا عنوان کرد: در شهر لشت‌نشا روزانه ۱۰ تن زباله تولید می‌شود و ۱۰ نفر از نیروهای خدمات شهری از ساعت پنج صبح تا ۱۳ ظهر زباله‌های شهروندان را جمع آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری لشت‌نشا، در گذشته زباله‌ها را پس از جمع آوری به شرکت کود آلی در جاده لاکان تحویل می‌داد یا در محل سراوان رشت دفن می‌کرد. در دوره پنجم شورا پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که شرکت کود آلی محل بازیافت زباله است در حالی که محل دفن سراوان فعلاً قابلیت بازیافت را ندارد. تصمیم گرفتیم برای حفظ محیط زیست فقط در مواقع اضطراری و روزهای تعطیل که شرکت کود آلی پذیرش ندارد زباله‌ها را به سراوان انتقال دهیم.

میرهاشمی خاطرنشان کرد: یک درصد از سهام شرکت کود آلی متعلق به شهرداری لشت‌نشا است. در این شرکت زباله‌های تر از خشک تفکیک شده و به کود تبدیل می‌شود و پسماند غیرقابل بازیافت نیز به محل دفن سراوان منتقل می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان رشت با شش بخش مرکزی، لشت‌نشا، خمام، کوچصفهان، سنگر و خشک بیجار، ۹۵۶ هزار و ۹۷۱ نفر جمعیت دارد که ۷۴۸ هزار و ۷۱۱ نفر در نقاط شهری و ۲۰۸ هزار و ۲۵۶ نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

کد خبر 451055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.