حرکت فولادمبارکه به سمت «دیجیتال کردن سیستم‌ها» از سال گذشته

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تحول دیجیتال گفت: این مفهوم باید به فرهنگ تبدیل شده تا موجب رشد کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی تقوی امروز چهارشنبه _۳۰ مهرماه_ در افتتاحیه دوره آموزشی «مدیریت ارشد تحول دیجیتال»، (طرح پرورش مدیران ارشد تحول دیجیتال) که به همت شرکت فولادمبارکه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ایران در سال جاری توانست رتبه دهم تولید فولاد جهان را کسب کند. اگر نگاهی به لیست کشورهایی که رتبه تک رقمی در این زمینه دارند بیاندازیم متوجه می‌شویم که تمام این کشورها در حوزه اقتصاد دیجیتال اثرگذار بوده و توانسته‌اند به شاخص‌هایی دست یابند که برای فضای مه‌آلود آینده حرکت محکم‌تری داشته باشند.

وی افزود: کشور ما در سال ۲۰۱۸ رتبه ۱۵ تولید مقالات را داشته اما در شاخص جهانی نوآوری در جایگاه ۶۱، صادرات مبتنی بر فناوری رتبه ۸۹، فضای کسب و کار رتبه ۱۳۳ و فناوری اطلاعات رتبه ۷۹ را کسب کرده که نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به حوزه فناوری داشته باشیم.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برای اینکه بتواند در افق‌های آینده جایگاه ایران در دنیا را حفظ کند، باید جلوتر از رقبای خود در دنیا حرکت کند.

تقوی افزود: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های حرکتی رقبای فولادی، حرکت به سمت دیجیتال کردن سیستم‌ها است. از سال گذشته این تفکر در فولاد مبارکه در حوزه‌های بهبود و توسعه محصول، بهبود و توسعه فرایند، تحول دیجیتال و اقتصاد چرخشی ایجاد شد.

وی ادامه داد: برای هر یک از این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در فولادمبارکه توسعه همه جانبه را ایجاد کنیم. همچنین سند چشم اندازی برای هدایت مسیر فولاد مبارکه تا ۱۴۰۴ تهیه و با معاونت وزارت صمت نیز هماهنگی انجام شد که فولاد مبارکه به عنوان پیشران صنعت ایران فرایند دیجیتال شدن و مطالعات آن را به عهده گرفته و نتایج اجرای آن را در اختیار دیگر صنایع قرار دهد.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه گفت: در این راه فرصت‌ها و امکانات موجود در کشور بررسی شد، مرکز تحول دیجیتال در دانشگاه تهران برای جذب شرکت‌های نوآور و استارتاپ افتتاح و بررسی بلوغ سازمانی فولاد مبارکه موجب ساختن تصویری از آینده اقتصاد و تحول دیجیتال برای مدیران و رهبران فولاد مبارکه شد.

تقوی افزود: این دوره با همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت ایریسا تعریف شده و امید است بتوانیم با آموزش مناسب، این مفاهیم را به فرهنگی که می‌تواند فولاد مبارکه و ایران را به اعتلا برساند تبدیل کنیم.

کد خبر 451034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.