نحوه دریافت برخط «تائیدیه تحصیلی» برای ثبت‌نام در دانشگاه

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، گفت: سامانه صدور برخط تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش جهت استفاده دانشجویان در فرایند ثبت نام در دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حبیبی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سامانه صدور برخط تائیدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش تولید و جهت استفاده دانشجویان در فرایند ثبت نام در دانشگاه راه اندازی شد که مزیت این سامانه در ارائه خدمت الکترونیک تاییدیه تحصیلی به صورت برخط است و دانشجویان (و یا هر متقاضی دیگری) می‌توانند بدون مراجعه به هیچ مکانی حتی دفاتر پیشخوان، فرم تقاضای درخواست تائیدیه تحصیلی را تکمیل کرده و پس از پرداخت الکترونیکی ۲۳۰۰ تومان، سامانه کد پیگیری و تائیدیه درخواست را به آنها ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه‌های کشور به عنوان استعلام کننده تائیدیه تحصیلی می‌توانند خدمت بر خط تائیدیه تحصیلی را هم از طریق اینترانت گذرگاه دولت(GSB) و هم از طریق اینترنت گذرگاه عمومی دولت(PGSB) دریافت کنند و یا حتی نسبت به دریافت کارتابل بر بستر اینترنت اقدام کنند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: جهت رؤیت تائیدیه تحصیلی استعلام شونده (متقاضی یا دانشجو)، کد ملی و کد پیگیری را به سرویس ارائه و تائیدیه تحصیلی را دریافت می‌کند. نهادهای متقاضی جهت دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت سرویس می‌توانند با شماره ۸۲۲۸۳۰۶۳ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تماس برقرار کنند.

بنا بر این گزارش، فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم توسط دانشجویان ورودی سال ۹۹ بدین شرح است:

۱- دانشجو به سامانه تائیدیه مدارک تحصیلی (دیپلم) به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و پس از پر کردن اقلام داده‌ای، یک کد رهگیری دریافت می‌کند.

۲- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می‌تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج کند.

۳- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می‌تواند پس از مراجعه به آدرس https://kemt.medu.ir وارد شده و با وارد کردن کد رهگیری دانشجویان، تائیدیه را دریافت کند.

کد خبر 451021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.