توزیع ۲.۴ میلیون تن کود شیمیایی با قیمت مصوب سال گذشته

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده‌ای از قیمت کودهای شیمیایی نسبت به قیمت سال گذشته تفاوتی زیادی نداشته است، از حدود سه میلیون تن کود شیمیایی در حال حاضر ۲.۴ میلیون تن آن با همان قیمت پارسال توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، کاظم خاوازی با اشاره به آخرین اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی قیمت کودهای کشاورزی در کشور گفت: بخش عمده‌ای از قیمت کودهای شیمیایی نسبت به قیمت سال گذشته تفاوتی زیادی نداشته است، از حدود ۳ میلیون تُن کود شیمیایی در حال حاضر ۲.۴ میلیون تُن آن با همان قیمت پارسال توزیع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت افزود: تنها در بحث کودهای فسفره و پتاسه مشکلاتی وجود دارد که اکنون وزارت جهاد کشاورزی با در نظر گرفتن یارانه‌ای برای آن، تسهیلاتی را در قالب کارت تهیه و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا آنها بتوانند کودهای فسفره و پتاسه مورد نیاز خود را تأمین کنند.

شایان ذکر است اخیراً افزایش قیمت ۵۰۰ درصدی کودهای شیمیایی در کشور مورد اعتراض کشاورزان و بسیاری از نمایندگان مجلس قرار گرفته و وکلای ملت بارها طی تذکراتی در صحن علنی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

کد خبر 451020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.