پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات احداث بلوار شهید سلیمانی شهر مراغه

شهردار مراغه با بیان اینکه عملیات تملک ۶۳ هزار و ۹۰۰ متر مربع از املاک و اراضی واقع در مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی اتمام شده گفت: اجرای عملیات جدول گذاری این بلوار آغاز شده و هم اکنون از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این طرح در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال بهره برداری شود.

وی ادامه داد: از مجموعه ۸۴ ملک واقع شده در مسیر این پروژه، ۳۹ ملک دارای اعیانی، ۳۸ قطعه زمین بایر و هفت قطعه باغ بوده که عملیات تخریب فقط یک ملک باقی مانده که ظرف چند روز آتی، این امر نیز محقق می‌شود.

شهردار مراغه طول مسیر پروژه را ۱۴۲۰ متر و عرض بلوار را ۴۵ متر اعلام و اضافه کرد: از زمان کلنگ زنی این طرح در ۱۶ بهمن ماه سال گذشته، علاوه بر تملک املاک، ۱۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاک‌ریزی انجام شده است.

احمدی با اشاره به اجرای پل بر روی دره کوپیران گفت: برای اجرای این پل، ۷۰ باکس بتنی سه در چهار متر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: با استفاده از باکس‌های بتنی با کیفیت، صرفه جویی ۷۰ درصدی در هزینه اجرای پل و کاهش حداقل ۲۲ ماه در مدت زمان اجرای آن حاصل شده است.

شهردار مراغه ادامه داد: این باکس‌ها که وزن هریک از آنها حدود ۱۶ تن است به صورت پیش ساخته تهیه شده و با جرثقیل یکصد تنی جاگذاری شده است.

احمدی با اشاره به اهمیت اجرای پل در طرح سردار سلیمانی اضافه کرد: اجرای پل کوپیران بعد از عملیات تملک، مهم‌ترین بخش اجرایی بلوار شهید سردار سلیمانی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات جدول گذاری این طرح گفت: این خیابان به صورت چهار بانده اجرا می‌شود که دو باند تندرو سه خط حرکت و دو باند کندرو جهت دسترسی محلات و اجرای تأسیسات شهری را شامل می‌شود.

شهردار مراغه افزود: همچنین تغییر کاربری تجاری مسکونی برای املاک واقع در بدنه بلوار، ضابطه برای املاک زیر ۱۵۰ متر برای قطعات مسکونی و تجاری بلوار و همچنین اخذ مصوبه تأمین پارکینگ برای مسیر این خیابان از کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده است.

احمدی اضافه کرد: اجرای طرح بلوار سردار سلیمانی برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری و کاهش حجم ترافیک میدان جهاد مهم بوده و موجب سهولت در دسترسی به شهرک‌های سهند، ولی عصر (عج)، امام علی (ع)، زیباشهر و امام حسن (ع) خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 451014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.