اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان برای کارانه پزشکان و پرستاران

رئیس جمهور گفت: سازمان برنامه و بودجه علیرغم مشکلاتی که داشت، ۹ هزار میلیارد تومان که ۶ هزار میلیارد آن تا امروز پرداخت شده و ۳ هزار میلیارد هم در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود، برای کارانه پزشکان و پرستاران اختصاص داده شده است. مشخص است که همه پای کار هستند و تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و ایام مبارک این ماه، با اشاره به لغو تحریم تحریم تسلیحاتی ایران در روز یکشنبه گذشته، اظهار کرد: آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند اما شکست خوردند و در دستیابی به هدف خود ناموفق بودند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که برجام را به هم بزنند نه اینکه فقط خودشان از آن خارج شوند، افزود: تلاش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این بود که همه طرف‌های برجام دست جمعی از آن خارج شوند و شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را وادار به صدور قطعنامه‌ای کنند تا کشورهای دیگر را نیز وادار به خروج از برجام کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با شکست تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها از همراه کردن دیگر طرف‌های برجام به خروج از این توافق بین‌المللی، ترامپ ناچار شد به تنهایی از برجام خارج شود، افزود: این اتفاق مهم و تاریخی باید به طور دقیق تحلیل و برای مردم توضیح داده شود.

روحانی با بیان اینکه تدبیر نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت در این زمینه بسیار هوشمندانه و مهم بود، اظهار کرد: ما سیاست بسیار پیچیده و حساب شده‌ای را در پیش گرفتیم و قدم به قدم و مرحله به مرحله پیش رفتیم به گونه‌ای که دوست و دشمن نتوانستند از اقدامات ما ایراد بگیرند.

وی با بیان اینکه روزهایی بود که حتی دوستانی مثل روسیه و چین هم نمی‌توانستند از جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق حقه‌اش حمایت کنند، گفت: با تدبیر و منطق توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که دوستان ما و حتی کشورهای اروپایی در حمایت از حقوق ملت ایران فعال شوند.

رئیس جمهور بی‌اعتنایی شورای امنیت به درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اقدامی بی‌سابقه در تاریخ سازمان ملل و شورای امنیت عنوان و تصریح کرد: درست است که مردم امروز در فشار و سختی هستند، اما باید موفقیت‌های کشور در سطح جهانی برای آنها تشریح شود، چرا که شاید همین موفقیت‌ها مرهمی بر سختی‌های مردم باشد.

روحانی شکست تلاش‌های آمریکا علیه برجام را یکی از مصادیق تحقق جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، دانست و خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هر جا پیروزی به دست آوردیم ناشی از وحدت همه ارکان نظام و حمایت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گذشت ۸ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: دولت و همه دستگاه‌های دیگر و به ویژه بخش بهداشت و درمان کشور با تمام توان در ۸ ماه گذشته برای مقابله مؤثر با شیوع کرونا تلاش کرده‌اند و از زحمات همه بخش‌های درمانی، تولیدی، انتظامی و دیگر کسانی که در این زمینه دولت را یاری کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور در ادامه با تبریک روز صادرات، به تلاش‌های دشمن برای اخلال در صادرات غیرنفتی کشورمان اشاره و اضافه کرد: تنوع صادرات غیرنفتی کشور مانع از توفیق دشمن برای ایجاد مانع یا اخلال در صادرات غیرنفتی کشورمان شد.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز با قاطعیت می‌توانیم تلاش‌های آمریکا علیه ملت ایران را شکست خورده توصیف کنیم، اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مهم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، چرا که هر دولتی در آمریکا بر سر کار بیاید، مجبور است در برابر ملت ایران تسلیم شود.

وی با بیان اینکه ارزش صادرات غیرنفتی کشور در هشت ساله دولت‌های نهم و دهم حدود ۱۷۱ میلیارد دلار بوده که از ابتدای دولت یازدهم تا امروز به بیش از ۳۰۱ میلیارد دلار افزایش یافته است، تصریح کرد: این رقم تا پایان دولت ان‌شاالله به بیش از دو برابر مدت مشابه افزایش خواهد یافت. این موفقیت نشان از یک حرکت پرنشاط و بالنده دارد که ثابت می‌کند فشار تحریم‌ها باعث شده همه پای کار بیایند و برای پیروزی و پیشرفت کشور تلاش کنند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، خاطرنشان کرد: دولت در سخت‌ترین شرایط مالی دریافتی بازنشستگان را به طور متوسط ۷۷ درصد افزایش داده تا در شرایطی که کرونا برای مردم و به ویژه افراد دارای حقوق ثابت مشکلاتی ایجاد کرده، کمکی به مردم شده باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه همگان تلاش برای رفع مشکلات مردم است، گفت: دولت در میانه میدان ایستاده و همه ارکان و دستگاه‌ها باید دولت را در رفع مشکلات و بهبود اوضاع یاری کنند. همه باید توجه داشته باشند که از ورود به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کرده و با هم‌افزایی، وحدت و همدلی در راه خدمت به مردم قدم برداریم.

وی با بیان اینکه دولت بدون کمک دیگر دستگاه‌ها نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اظهار کرد: دست همکاری به سوی همه قوا و دستگاه‌ها دراز می‌کنیم و اطمینان داریم که با همکاری و همدلی در جنگ تحمیلی اقتصادی همچون جنگ تحمیلی ۸ ساله پیروز خواهیم بود.

رئیس جمهور گفت: هم سازمان برنامه و بودجه و هم بانک مرکزی یاری و کمک کردند با مشکلاتی که ما داشتیم و داریم، بحمدالله اکثر نیازمندی‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته و در اختیار مردم قرار داده می‌شود. امروز ۲۲ میلیون ماسک تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ماسک‌هایی که مورد نیاز پرستاران است و ونتیلاتورهایی که مورد نیاز است، در داخل کشور تولید می‌شود.

روحانی با بیان اینکه بسیاری از نیازمندی‌ها و تجهیزاتی که امروز مورد نیاز ما است در داخل توسط متخصصین و دانشمندان تولید می‌شود، اظهار کرد: تقریباً یک سوم مقالات مهم و متنوع علمی در مورد کرونا توسط دانشمندان ایرانی در مجلات مهم علمی به چاپ رسیده و کار بسیار بزرگ و مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: همه بخش‌ها تلاش می‌کنند. سازمان برنامه و بودجه علیرغم مشکلاتی که داشت در این ایام، ۹ هزار میلیارد تومان که ۶ هزار میلیارد آن تا امروز پرداخت شده و ۳ هزار میلیارد هم در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود، برای کارانه پزشکان و پرستاران اختصاص داده شده است. مشخص است که همه پای کار هستند و تلاش می‌کنند.

کد خبر 451004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.