مشاغل مزاحم کرج باید به حریم شهر منتقل شوند

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت‌های شورای شهر کرج گفت: مشاغل مزاحم شهری باید برای شهروندان رفع مزاحمت کنند یا به شهرک‌های صنعتی واقع در حریم شهر انتقال یابند.

محمد نبیونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یکی از مهمترین وظایف مدیریت‌های شهری را ساماندهی صنوف مزاحم دانسته و اظهار کرد: برخی صنوف در کرج نه تنها برای ساکنان ایجاد مزاحمت کرده‌اند، آلایندگی‌هایی را نیز برای زیست شهری همراه دارند.

وی ادامه داد: برابر بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است نسبت به ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم اقدام کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج در ساماندهی صنایع و صنوف مزاحم این شهر اقدامات مثبتی کرده، تصریح کرد: وجود برخی از مشاغل و صنوف در دل محیط‌های مسکونی شهری مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده بود.

وی گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم دو حوزه آلودگی‌ها و مزاحمت‌های زیست محیطی را در بر می‌گیرد که حوزه نخست به شکل مستقیم فعالیت‌های مشاغل مزاحم را شامل می‌شود.

نبیونی از تشکیل کمیسیون ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری کرج خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته با اعضای این کمیسیون در راستای کاهش آلودگی و مزاحمت زیست محیطی جلسات مختلفی برگزار شده و مناطق پنج، شش و هفت شهرداری کرج پیشتاز ساماندهی مشاغل مزاحم شهری هستند.

وی با بیان اینکه برخی مشاغل مزاحم در داخل محدوده شهر قرار دارند که باید رفع مزاحمت کنند یا به شهرک‌های صنعتی واقع در حریم شهر انتقال یابند، گفت: اگر اصناف از آسیب‌ها و صدمات مشاغل خود به شهر و شهروندان اطلاع یابند، ساماندهی مشاغل را پیش از مدیران شهری مطالبه می‌کنند.

نبیونی بروز مسائل ترافیکی، آلودگی بصری و صوتی را از دیگر مسائل و مشکلات مشاغل مزاحم شهری دانست و افزود: وجود مشکلات متعدد این مشاغل لزوم برنامه‌ریزی شهرداری‌ها برای جلوگیری از ایجاد این واحدهای صنفی مزاحم را دوچندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم باید با تشکیل مثلث مردم، مسئولان و مدیران اصناف همراه شود تا از طریق مدیریت یکپارچه در فرایندی تعاملی اهداف مدنظر محقق شود.

کد خبر 450998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.