جمع‌آوری برگ‌های پاییزی از سطح شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از جمع‌آوری برگ‌های پاییزی از سطح شهر و همچنین آماده‌باش شهرداری برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی در آمادگی کامل هستند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با آغاز فصل‌های سرد سال و به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در پی بارش‌های احتمالی در  شهر، معابر اصفهان پیش از وقوع بارش باران لایروبی شده و نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی در آمادگی کامل هستند.

وی با اشاره به شروع فصل خزان درختان گفت: با آغاز پاییز و افزایش شدید حجم ضایعات فضای سبز در مناطق ۱۵ گانه و به منظور حفظ آراستگی و انضباط شهری، در خصوص جمع آوری و نظافت شهری اقدام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: در این ارتباط جلسات هماهنگی با مدیران عامل شرکت‌های خدماتی و فضای سبز برگزار شده و تمهیدات، امکانات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی لازم جهت جمع‌آوری، بارگیری و انتقال روزانه برگ‌های خزان شده به محل‌های مورد تأیید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در سطح مناطق ۱۵ گانه جهت تخلیه برگ‌های بارگیری شده، چال‌برگ‌هایی احداث شده که محل دپو و تبدیل برگ‌ها به خاکبرگ خواهد بود که در سال‌های بعد می‌توان از خاکبرگ حاصله در ایجاد و احیای فضای سبز استفاده کرد.

امیری با تاکید بر انجام بارگیری برگ با مکانیزم‌های جداگانه و اختلاط نداشتن با سایر پسماندها، گفت: به منظور کم نشدن کیفیت برگ برای تبدیل به خاکبرگ باید از اختلال برگ‌ها با پسماندها و زباله جلوگیری شود و از شهروندان تقاضا داریم در تحقق این موضوع مدیریت شهری را همراهی کنند.

وی افزود: سطح معابر مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته، بیش از دو هزار تن خاکبرگ تولید شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در یک تا دو معبر شاخص در سطح هر منطقه برگ‌های پاییزی به صورت مدیریت شده جمع‌آوری نخواهد شد تا امکان ابهره شهروندان از زیبایی‌های فصل خزان مهیا شود.

وی با اشاره به شماره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان (۱۳۷) اظهار کرد: این شماره به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار همشهریان است تا آبگرفتگی احتمالی و کاستی‌ها در رابطه با نظافت و پاکیزگی و همچنین سایر مشکلات مربوط به شهرداری را گزارش کنند.

کد خبر 450982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.