دوست داشتم پزشک شوم / دویدن در من ریشه دوانده بود

عضو تیم دو و میدانی سپاهان گفت: پس از بازگشت از مسابقات هاکی قهرمانی‌کشور همراه با اعضا تیم برای انجام تمرینات هوازی به پیست آبشار اصفهان رفتیم؛ در آنجا با آقای طباطبایی که از مربیان دو میدانی استان اصفهان بودند آشنا شدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ بعد از چند روز بالاخره این دونده سپاهانی راضی شد تا برای گفت‌وگویی ساده در محل تمرینش حاضر شوم. آدرسی که برایم فرستاده بود پیست دوچرخه سواری پارک آبشار را نشان می‌داد و در پیامش گفته بود که ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه عصر آنجا باشم.

برای رسیدن به محل ملاقات راه چندان طولانی پیش رو نداشتم؛ کمی زودتر به پیست دوچرخه سواری رسیدم منتظر ماندم و گوشی به دست در گوشه‌ای از محوطه پارک فضای مجازی را رصد می‌کردم، دقایقی گذشت و ناگهان متوجه شدم کسی صدایم زد.

فاطمه ابراهیم محمدی، دونده استقامت تیم سپاهان با کمی تأخیر به محل قرار رسید بعد از احوالپرسی؛ گفت که دوستانش تا دقایقی دیگر می‌آیند تا تمریناتشان را آغاز کنند. از وی خواستم تا پیش از رسیدن دوستانش و برای اینکه لطمه‌ای به تمرینش وارد نشود گفت و گو را انجام دهیم؛ در ادامه گفت‌وگوی این دونده سپاهانی را با خبرنگار ایمنا می‌خوانید:

در مورد خود و افتخاراتی که به دست آورده اید توضیح دهید.

فاطمه ابراهیم محمدی دونده استقامت استان اصفهان متولد ۱۳۷۷ اصالت بختیاری و ساکن اصفهان هستم. با پیگیری تمریناتم دو و میدانی در کنار استاد طباطبایی توانستم تاکنون بیش از ۲۰ مدال کشوری در ماده ۵ هزار متر ،۱۰ هزار متر و ۱۵۰۰ متر کسب کنم.

در حال حاضر در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید و چه چیزی باعث شد وارد رشته‌ای غیر از پزشکی شوید؟

تحصیلاتم را تا مقطع لیسانس تربیت بدنی ادامه داده ام و تصمیم دارم به زودی تحصیلاتم را در مقطع ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ادامه دهم.

در اداوار گذشته رشته تربیت بدنی به خوبی بین دانش آموزان شناخته شده نبود و قبل از این ماجراها به پزشکی علاقه داشتم و نمرات خوبی داشتم، اما وقتی به ناچار وارد رشته تربیت بدنی شدم توانستم با این رشته آشنایی پیدا کنم و به مرور زمان بدین رشته علاقه مند شدم؛ در حال حاضر علاقه‌ام به رشته تربیت بدنی آن قدری زیاد است که اگر به گذشته برگردم مجدداً رشته تربیت بدنی را انتخاب می‌کنم.

مدتی رشته هاکی را پیگیری کردید آیا در هاکی نیز به مقامی دست پیدا کردید؟

سال ۹۲ وارد رشته‌ی هاکی شدم؛ در آن زمان هاکی طرفداران زیادی نداشت و ما تیم استان اصفهان را تشکیل دادیم؛ همراه با تیم استان اصفهان توانستیم مقام اول را در کشور کسب کنیم و مدال طلا را برای استان به ارمغان بیاوریم. شاید برایتان جالب باشد که با وجود سن کم در آن زمان سرپرست تیم بودم.

چطور شد که از هاکی به دو و میدانی رسیدید؟

پس از بازگشت از مسابقات هاکی قهرمانی‌کشور همراه با اعضا تیم برای انجام تمرینات هوازی به پیست آبشار اصفهان رفتیم؛ در آنجا با آقای طباطبایی که از مربیان دو میدانی استان اصفهان بودند آشنا شدم. بواسطه استعدادیابی و پیشنهاد آقای طباطبایی پیشنهاد وارد رشته دومیدانی شدم.

بعد از مدتی که تمرینات دو میدانی را پیگیری می‌کردم به پیشنهاد مربی در مسابقات صحرا نوردی جوانان استان اصفهان شرکت کردم؛ در آن مسابقه شش کیلومتری با اختلاف زیادی توانستم مقام اول را کسب کنم و این بزرگترین انگیزه برای ادامه این رشته ورزشی بود؛ شاید "دویدن" در من ریشه دوانده بود اما تا قبل از آشنایی با آقای طباطبایی این استعداد کشف نشده بود.

آخرین رقابتی که در آن حضور داشتید چه مسابقه‌ای بوده و چه مقامی به دست آورده اید؟

مسابقات لیگ دو و میدانی باشگاه‌های کشور آخرین مسابقه‌ای بود که من در آن حضور داشتم. بعد از بازگشت تیم از مرحله دوم مسابقات لیگ حالم مساعد نبود و متأسفانه به علت بیماری یک هفته تمام در بستر بیماری ماندم.

با سه جلسه تمرین در مرحله سوم مسابقات لیگ حاضر شدم؛ پیش از برگزاری رقابت‌ها اکثراً بواسطه وضعیت بدنی ضعیفم می‌گفتند که حتی نمی‌توانم راه بروم، اما در روز دوم مسابقات در ماده ۱۰ هزار متر توانستم مقام سوم و مدال برنز را برای استان اصفهان و باشگاه سپاهان به ارمغان بیاورم.

با توجه به شرایط اقتصادی پیشنهادتان برای کسانی که می‌خواهند وارد رشته دو میدانی شوند چیست؟

کسی که می‌خواهد به رشته‌ی دو و میدانی ورود کند باید با عشق در این رشته قدم بردارد؛ اگر این انگیزه یا عشق نباشد اگر مسائل مالی برای کسی مهم است پیشنهاد می‌کنم که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به این رشته ورود نکند.

وسایل مورد نیاز مانند کفش حرفه ای بسیار هزینه‌ی متفاوتی با کفش‌های معمولی دارد در ادامه اگر بازیکن به مکمل احتیاج داشته باشد هزینه‌ی زیاد خودش را ایجاد خواهد کرد. نباید فراموش کنیم تا پیش از پوشیدن لباس تیم ملی تنها هزینه‌ای که به یک دو و میدانی کار پرداخت می‌شود نسبت به حضور و مقام‌هایی است که در لیگ بدست می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

کسب مقام سوم مسابقه پنج هزار متر لیگ طلایی بهترین نتیجه ام بود

حضور آقای برکت در رأس هیئت دو و میدانی استان اصفهان و در ادامه حضور آقای ساکت به عنوان سکاندار باشگاه سپاهان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با حضور آقای برکت در هیئت دو و میدانی استان حمایت‌ها بیشتر شده است؛ توجه به پایه‌ها، استعدادیابی‌ها، برگزاری منظم اردوها از عمده مسائلی است که مورد توجه همیشگی رئیس هیئت دو و میدانی بوده است. از طرفی با توجه به اینکه رئیس هیئت دو و میدانی استان اصفهان توانستند پای باشگاه سپاهان را به دو و میدانی استان اصفهان باز کنند حمایت‌ها از ورزشکاران دوچندان شد.

حضور آقای ساکت و نگرش بلندمدت وی همچنین توجه ویژه به استعدادها باعث شد تا شور و اشتیاق جدیدی به دو و میدانی استان اصفهان تزریق شود هزینه‌های بیشتری به باشگاه سرریز شود و قراردادهایی که با بازیکنان منعقد شد نسبت به سال‌های قبل بهتر بود.

خانواده یکی از ارکان‌های مهم در حمایت از بانوان ورزشکار بوده اند و هستند؛ برای شما نیز همینگونه بوده است؟

دیدگاه خانواده ام در ابتدا به گونه‌ای بوده است که من تحصیل کنم و پزشک شوم. ولی بعد از ورودم به ورزش با این موضوع کنار آمدند در حال حاضر خدا را شاکرم که خانواده ام بزرگترین حامیان من بوده اند و روز به روز حمایت‌های بیشتری انجام می‌دهند.

صحبت آخر...

جا دارد از آقای بهنام طباطبایی، خانم بهرامی، هیئت دو و میدانی استان اصفهان، باشگاه سپاهان و رسانه‌ها که با حمایت‌هایشان کمک کردند تا دو و میدانی استان اصفهان بهتر دیده شود تشکر کنم.

گفت و گو از: بهنام عبدلی _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 450933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.