۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب فضای سبز سنندج نیاز است

مدیرعامل شرکت مشاور آب پردازان کردستان گفت: امکان آبیاری فضای سبز سنندج بدون استفاده از آب شرب وجود دارد که تحقق این مهم و اجرای طرح‌های جایگزین نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش یمنا، منصور مراد حاصلی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار قابل توجهی از فضای سبز و پارک‌های موجود در سنندج با آب شرب آبیاری می‌شود، اظهار کرد: چشمه‌ها و قنوات را با ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه شناسایی کرده‌ایم که در صورت احیا و بازسازی سالانه ۱۰ درصد آب مورد نیاز برای سیراب کردن فضای سبز را تأمین می‌کنند.

وی یادآور شد: براساس دستورالعمل شهرداری، سرانه فضای سبز سنندج باید از ۶ مترمربع کنونی به ۱۲ مترمربع در سال ۱۴۱۰ (یعنی ۳۲۷ هکتار) افزایش یابد که در صورت ادامه روند آبیاری سنتی و از طریق آب شهری، سالانه ۷.۵ میلیون مترمکعب آب شرب در فضای سبز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت مشاور آب پردازان و طرف قرارداد با شهرداری سنندج اضافه کرد: یکی از طرح‌های پیشنهادی، سیراب کردن فضای سبز و پارک‌های شمال شهر سنندج استفاده از آب خام (۱۵۰ لیتر در ثانیه) از سد قشلاق است.

مراد حاصلی یکی دیگر از طرح‌های پیشنهادی را استفاده از پساب تصفیه‌خانه آب و فاضلاب سنندج اعلام کرد و گفت: در شهرک پنجم آذر هم یک چاه با ظرفیت ۵۰ لیتر در ثانیه شناسایی شده که می‌تواند کمک خوبی برای شهرداری برای آبیاری بوستان‌ها باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 450884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.