۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۱۴۷ معدن کوچک مقیاس فعال شد

قائم مقام سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون (نزدیک به هفت ماه) تعداد ۱۴۷ معدن کوچک مقیاس که راکد بودند، احیا و به چرخه تولید پیوستند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی در جلسه پایش طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اضافه کرد: بر اساس برنامه تا پایان مهر امسال، در چارچوب طرح یاد شده تعداد ۶۷۲ معدن شناسایی و اولویت‌بندی شده و بر روی ۱۹۴ معدن، اقدام کلینیکی انجام شد.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۶۴ معدن به شیوه مستقیم و ۸۳ معدن بوسیله فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، احیا، فعال‌سازی و توسعه یافته‌اند.

به گفته قائم مقام ایمیدرو، اقدام‌های مربوط به صدور جواز تأسیس، افزایش ظرفیت و تأمین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری از ۲۵ واحد برای امسال هدف‌گذاری شده است.

نعیمی با اشاره به عملکرد طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از ابتدای اجرا تصریح کرد: این طرح از اوایل پارسال تاکنون موجب شد تا دو هزار و ۸۰۰ معدن شناسایی و اولویت بندی شود و روی یکهزار و ۲۱۴ معدن، اقدام کلینیکی اجرا شد.

وی افزود: بر اساس طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، از ابتدا تاکنون ۲۹۳ معدن، احیا، فعال‌سازی و توسعه یافته است.

ارجاع ۱۶ پرونده معدنی به بانک

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های معدنی در این نشست گفت: اکنون، برای ۳۵ معدن کوچک مقیاس در این صندوق، پرونده تشکیل شده و از این میزان، ۱۶ پرونده تکمیل، در حال ارجاع به بانک و صدور بیمه‌نامه است.

وی افزود: برای ۱۴ پرونده نیز مهلت یک ماهه برای تکمیل مدارک داده شده و پس از اتمام این مرحله، برای صدور بیمه نامه به بانک معرفی خواهند شد.

کد خبر 450880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.