خانه‌هایی برای خودجداسازی کارکنان مراکز سلامت اسلواکی

افزایش چشمگیر شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی، جان کارکنان مراکز سلامت را بیش از پیش با خطر مواجه کرده و بسیاری از مقامات رسمی را به تامل برای حل مشکل سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا مقامات ارشد در بسیاری از کشورهای اروپایی جنبش جدیدی از مقررات کرونایی را مشابه با ماه‌های اول ظهور این بیماری آغاز کرده‌اند. در چند هفته گذشته، بیمارستان‌های اروپایی نیز از بیماران کرونایی اشباع شده و همین امر جان پرسنل درمان را که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند، یک بار دیگر با تهدید جدی مواجه کرده است. در همین راستا، اعضای شورای شهر کوشیتسه، کلانشهری در اسلواکی، با هماهنگی رؤسای مراکز درمانی تعداد ۵۰ خانه کوچک برای پرسنل درمانی خود فراهم آورده‌اند تا سلامت آن‌ها را در ساعات استراحت فراهم آورند.

خانه‌های جدید نه تنها به استراحت کارکنان بیمارستان‌ها اختصاص داده خواهد شد، بلکه قرار است به عنوان مکان‌های برای قرنطینه پرسنل درمانی مراکز درمانی که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، تا بهبودی کامل آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پیش از این، گروهی از پرستاران و سایر پرسنل بیمارستان‌ها به نمایندگی از طرف تمام همکاران خود نزد اعضا شورای شهر رفته و خواهان فضاهایی برای قرنطینه خود شده بودند تا از این طریق، در صورت ابتلاء به ویروس کرونا، از اعضا خانواده فاصله بگیرند.

خوشبختانه مقامات رسمی در واکنش به این دادخواست به سرعت وارد عمل شدند و در یکی از مناطق مسکونی شهر خانه‌هایی را به این افراد اختصاص دادند. البته شهردار کوشیتسه از تلاش‌های خود برای ایجاد ۳۰ خانه قرنطینه‌ای دیگر در نزدیکی بیمارستان‌ها خبر داده و ادعا کرده است که کارکنان مراکز سلامت بیش از پیش از حمایت‌های دولت بهره‌مند خواهند شد.

در ماه‌های اول شیوع ویروس کرونا نیز که بیماری جان بسیاری از پرسنل درمانی را قربانی می‌کرد، مقامات محلی در بسیاری از شهرهای جهان، خانه‌های سیاری برای خود جداسازی این افراد از اعضا خانواده خود ایجاد می‌کرد.

کد خبر 450876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.