کاشت و اهدای بیش از ۴۵۰۰ اصله نهال در بندرعباس

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از کاشت و اهدای بیش از ۴۵۰۰ هزار نهال و بیش از یک هزار گل فصلی در راستای اجرای طرح شهروند شهر سبز در بین شهروندان خبر داد.

مصطفی خادم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در این باره اظهار کرد: طرح شهروند شهر سبز و اهدا نهال رایگان به شهروندان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش تعداد درختان در شهر بندرعباس و جبران بخشی از کمبود فضای سبز، زیباسازی نما، منظر شهری و همچنین مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: گونه‌های کاشت و اهدا شده شامل آگاو، شاخ گوزنی، شاهپسند، تکامه، کاسیا، نخل زینتی، پانسانیا، چریش، گاروم زنگی، لیمو، گل ابریشم، جم و بنجامین گل کاغذی توت و… بوده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۵۰۰ اصله انواع نهال به شهروندان اهدا شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند جهت دریافت نهال با مراجعه حضوری دریافت فرم درخواست نهال، پس از انتخاب گونه، نهال مورد نظر را دریافت کنند یا به صورت غیرحضوری از طریق مراجعه به سایت سازمان http://smfazayesabz.bandarabbas.ir جهت دریافت نهال فرم مربوط به طرح مشارکتی کاشت نهال رو تکمیل کنند.

وی بر اهمیت همکاری شهروندان، تشکل‌های غیر دولتی و اداره‌ها با این سازمان در فرهنگ‌سازی توسعه، نگهداری و حفظ فضای سبز تأکید کرد.

کد خبر 450844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.