هاشمی‌رفسنجانی: در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کنم

رئیس شورای شهر تهران گفت: در انتخابات آینده شورای شهر و ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در حاشیه دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شورایاران منطقه ۱۰ به صحن شورا آمدند و اعضا نظرات خود را درباره مشکلات منطقه گفتند، بعد از آن وارد دستور شدیم و آقای سالاری نطق مهمی درباره نبود تمرکز در تصمیم‌گیری در شهرداری داشتند که خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود چرا که می‌تواند برای کار شهرداری مفید باشد.

وی ادامه داد: بعد از آن لایحه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. تعدادی از اعضا با توجه به اینکه متن لایحه دقیق و محکم نبود، درخواست کردند به کمیسیون‌ها برگشت بخورد و دقیق‌تر شود تا تکلیف لایحه گردشگری در طرح تفصیلی روشن‌تر دیده شود و برگشت به کمیسیون رأی آورد.

هاشمی با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری برای اینکه بتواند طلب‌های خود را وصول کند، گاهی به ارائه تخفیف اقدام می‌کند و اینگونه مودیان را تشویق می‌کند که زودتر پول خود را پرداخت کنند. این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و رد شد چون معتقد بودند تخفیف‌ها قبلاً داده شده و با توجه به تورم موجود در جامعه این حدس زده شد که لازم نیست تخفیف بدهیم و اثرگذار نخواهد بود، و در نهایت طرح شهرداری رد شد و اعضا لازم ندیدند که شهرداری مجدداً تخفیف بدهد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: لایحه افزایش نرخ حمل‌ونقل نیز پس از بحث در کمیسیون‌ها مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که این افزایش قیمت خیلی مشکلی را حل نمی‌کند زیرا این افزایش با رفع نیاز مالی که داریم تطابق چندانی ندارد و شاید تنها ۲۵ درصد از مشکلات حمل‌ونقل را حل کند بنابراین بهتر است شهرداری تلاش کند تا این پول را از محل مصوبات ستاد ملی کرونا تأمین کند و از شهرداری خواستیم جدی‌تر پیگیر این مساله از سوی دولت باشد و حتی به شوخی گفتیم لحاف و تشک بیندازند جلوی در ساختمان ریاست جمهوری و این پول را بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد شهرداری در این مساله موافق نیست و باید شهرداری را ملزم کنید گفت: این دفعه اول نیست که شهرداری ملزم شده و فکر می‌کنم مقداری تعارف دارند و باید محکم‌تر برخورد کنند و مقامات را ببینند و به این سادگی و تنها با حرف زدن و نامه‌نگاری فایده ندارد.

هاشمی افزود: همیشه این موضوع بوده و هر وقت می‌خواستیم بودجه‌ها را بگیریم استنکاف می‌شده است و برای اینکه بودجه محقق شود نمایندگان مجلس و مقامات بالا را می‌دیدیم و نامه‌نگاری می‌کردیم و فشار می‌آوردیم تا بودجه ما محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتشار لیست املاک در اختیار غیر شهرداری تهران گفت: لیست منتشر شده را ندیدم و نمی‌توانم نظری بدهم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه درست است که در انتخابات شورای شهر شرکت نمی‌کنید گفت: بله گفتم شرکت نمی‌کنم، در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنم.

کد خبر 450833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.