آغاز فعالیت پایانه حمل و نقل سنندج

شهردار سنندج با بیان اینکه نبود پایانه حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی موجب ایجاد ترافیک سنگین در این نقطه شهر شده بود، گفت: فعالیت پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی سنندج آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، حشمت‌اله صیدی اظهار کرد: امسال و پس از آغاز اجرای طرح پیاده راه فردوسی جلساتی با مسئولان آموزش و پرورش و همچنین اداره اوقاف مبنی بر تخریب بخشی از دیوار آموزش و پرورش ناحیه یک جهت اجرای تعریض خیابان‌های مولوی، فلسطین و پاسداران و همچنین احداث پایانه حمل و نقل عمومی برگزار شد.

وی افزود: پس از انجام مطالعات و توافقات صورت گرفته؛ عملیات تعریض خیابان‌های مولوی، فلسطین و پاسداران و احداث پایانه حمل و نقل عمومی در زمینی به مساحت دو هزار و یکصد مترمربع آغاز شد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برای اجرای عملیات تعریض خیابان‌های هسته مرکزی و احداث پایانه حمل و نقل عمومی عملیاتی نظیر تخریب کلی ساختمان‌ها با مصالح بنایی به متراژ یک هزار و ۷۲۵ مترمربع، تخریب دیوارهای سنگی با ملات ماسه و سیمان به متراژ ۲۰۰ مترمکعب و تخریب یکصد مترمکعب بتن غیر مسلح انجام شده است.

صیدی افزود: تخریب سقف تیرچه و بلوک ۱۱۶ مترمربع، برچیدن فرش کف موزاییکی پیاده رو به متراژ ۹۶۴ مترمربع، برچیدن ۴۸۲ متر طول جداول بتنی پیش ساخته، برچیدن ۱۵۵ مترمربع اسکلت فلزی سایبان و متعلقات آن از دیگر عملیات عمرانی صورت گرفته جهت اجرای این طرح بود.

وی همچنین تصریح کرد: دو هزار و ۲۰۰ متر مربع تخریب آسفالت، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب پی کنی و خاک‌برداری محوطه، پنج هزار و ۴۰۰ مترمکعب خاک‌ریزی و حمل خاک، تهیه، پخش و اجرای لایه اساس در دو لایه ۱۵ سانتیمتری به متراژ یک هزار و ۶۵۰ متر مربع و تناژ یک هزار و یکصد متر مربع نیز برای آماده‌سازی محوطه برای آسفالت اجرا شده است.

شهردار سنندج از آغاز فعالیت پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی خبر داد و گفت: در راستای کاهش ترافیک هسته مرکزی، شهروندان جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به محل این پایانه مراجعه کنند.

وی از پیگیری‌های استاندار کردستان و همچنین مساعدت و همکاری‌های مسئولان اداره اوقاف، آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی که شهرداری و شورای اسلامی شهر را در اجرای این طرح تأثیر گذار در کاهش و روانسازی ترافیک هسته مرکزی یاری کردند تقدیر کرد.

منبع: فارس

کد خبر 450827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.