مالکی: دستگاه دیپلماسی نقش بیشتری در مناقشه قره‌باغ ایفا کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه نباید واکنش خود را نسبت به درگیری‌های قره‌باغ به هشدارهای سخنگوی وزارت امور خارجه محدود کند.

فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون نظر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ اظهار کرد: قطعاً دیدگاه کمیسیون نسبت به درگیری‌های قره‌باغ متناسب با سیاست نظام بوده و طی جلسات متعدد، ابعاد این درگیری‌ها بررسی شد.

وی افزود: درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ دارای پیشینه تاریخی است، اما در حال حاضر برخی قدرت‌های منطقه مانند روسیه و ترکیه شروع به دخالت‌های مستقیم کرده‌اند. اگر این جنگ از طریق مذاکره حل نشود، شیطنت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن، وضعیت منطقه را پیچیده خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران نسبت به درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ بی تفاوت نیست. کمیسیون امنیت ملی از دستگاه دیپلماسی انتظار دارد حضور بیشتری در جایگاه میانجی‌گری بین کشورهای درگیر ایفا کند.

مالکی ادامه داد: وزارت امور خارجه نباید واکنش خود را نسبت به درگیری‌های قره‌باغ به هشدارهای سخنگوی وزارت امور خارجه محدود کند. قطعاً دستگاه دیپلماسی باید برای ایفای نقش میانجی‌گر، حضور فیزیکی داشته باشد و بعد دو طرف را وادار به صلح کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور و شیطنت آمریکا و رژیم صهیونیستی در مناقشه قره‌باغ، لازم است دستگاه دیپلماسی حضور پررنگ‌تری در این زمینه داشته باشد؛ زیرا ادامه درگیری‌ها، منافع ملی ایران را تهدید خواهد کرد.

کد خبر 450814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.