حاتمی: برای تجهیز و تأمین نیازهای نیروی انتظامی آماده‌ایم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برای تجهیز و تأمین نیازهای نیروی انتظامی همیشه آماده‌ایم، گفت: امنیت بوجود آمده به میزان قابل توجهی مرهون زحمات نیروی انتظامی است و احساس امنیت و ‌آرامش کنونی را مدیون ناجا هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی در نشست راهبردی وزارت دفاع با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت شهدای والامقام نیروی انتظامی اظهار کرد: با توجه به استمرار مأموریت‌های خطیر نیروی انتظامی، عملاً شهادت‌ها در صحنه‌های مختلف مستمراً اتفاق می‌افتد و این باب در نیروی انتظامی همواره باز است و نیروهای مجاهد، سربلند و عزیز نیروی انتظامی همیشه در مقابله با کسانی که شرارت می‌کنند، جانشان را در طبق اخلاص گذاشته که در برخی موارد منجر به شهادت آنان می‌شود.

وی افزود: امنیت برای همه ملت‌ها، به ویژه ملت بزرگ ایران که با تهدیدهای متعددی از سوی دشمنان خبیث روبه‌روست، بسیار حائز اهمیت است و درک این نکته برای مردم عزیز ما که دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، شرارت‌های منافقین و اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند، ساده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح به‌طور عموم و نیروی انتظامی به طور اخص در ایجاد و دفاع از امنیت نقش برجسته‌ای دارند، تصریح کرد: در امنیت داخلی نیروی انتظامی در صدر بوده و زحمات اصلی تأمین و صیانت از امنیت بر عهده کارکنان خدوم و پرتلاش نیروی انتظامی است.

حاتمی امنیت و احساس امنیت به وجود آمده در جامعه را ارزشمند دانست و ادامه داد: نیل به این مهم به میزان قابل توجهی مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

وی احساس امنیت و آرامش را مدیون چند نکته دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی با حضور به موقع، با مجرمین، خلاف‌کاران و بزهکاران قاطعانه و در چهارچوب قانون و مقررات برخورد می‌کند و در کنار آن «پلیس» با مردم و شهروندان قانونمند با احترام، عزت و محبت برخورد می‌کند و باز هم مردم احساس آرامش داشته و این احساس را دارند که با یک پلیس فهیم، مقتدر و شجاع طرف هستند و ما نیز به عنوان یک شهروند چنین حسی داشته و نسبت به زحمات آنان قدردان هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تفاوت مأموریت‌های نیروی انتظامی با سایر نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در زمان صلح باید آماده باشند تا دیگران بدانند که نیروی مسلح به عنوان چشمان تیزبین و بیدار و آماده کشور است و نمی‌شود به حریم آنها تعدی کرد، در حالی که نیروی انتظامی وسط میدان بوده و ماموریتش مستمر و هر روز در حال اجرا است.

حاتمی پشتیبانی از نیروهای انتظامی را مأموریت همیشگی وزارت دفاع دانست و تصریح کرد: یکی از گزاره‌های مهم طرحی که تقدیم نهاد ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا شده شده است «تجهیز و تأمین نیازهای نیروی انتظامی» بود که بحمدالله در سه سال گذشته با یک روال بسیار خوبی دنبال شده و هر ساله ستاد وزارت دفاع و ستاد نیروی انتظامی برنامه خوبی را در چارچوب برنامه چهارساله اصلی آماده کرده و پس از بررسی و تحلیل آن، به مرحله اجرا می‌رسد که امسال سومین نمونه آنان در حال اجرا است.

وی با اعلام به اینکه این برنامه‌ها به خوبی بررسی و اجرا می‌شوند، ادامه داد: حدود ۵ درصد از پشتیبانی در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ از بین تمام پشتیبانی‌هایی که انجام می‌دادیم متعلق به نیروی انتظامی بود و این رقم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ۷ تا ۱۱ درصد افزایش یافت که رشد قابل توجهی در زمینه‌های مختلفی را نشان می‌دهد.

کد خبر 450793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.