کاهش ۷۰ درصدی ثبت‌نام و تعطیلی برخی مراکز پیش دبستانی

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار ثبت‌نام در این دوره نسبت به سال گذشته رو به‌رو شده‌ایم، اظهار کرد: مراکز از این حیث دچار چالش جدی شده‌اند و مشکلات مؤسسان پیش دبستانی بیشتر از مدارس غیردولتی بوده است.

به گزارش ایمنا، سعید صالح درباره نحوه فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در سطح کشور توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: فعالیت مراکز پیش دبستانی غیردولتی به تناسب شرایط اعلامی ستاد ملی کرونا به روال گذشته است و مراکز از هر دو روش آموزش حضوری و غیرحضوری استفاده می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی غیر الزامی اما مورد تائید و تاکید وزارت آموزش و پرورش است، طبیعی بود که به واسطه شیوع کرونا با کاهش ثبت‌نام‌ها مواجه شویم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کاهش حدود ۷۰ درصدی آمار ثبت‌نام در این دوره نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده‌ایم، اظهار کرد: مردم نگران سلامتی فرزندان خود هستند. سن و سال نوآموزان کم است و رعایت همه نکات بهداشتی برایشان مشکل است اما وزارت آموزش و پرورش با کمک مؤسسان مدارس و مراکز و پیش‌دبستانی‌ها تلاش کردند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین شرایط را فراهم کنند.

صالح در پاسخ به اینکه چه تعداد از مراکز پیش‌دبستانی دولتی و چه تعداد غیردولتی هستند؟ گفت: تقریباً تمام مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی‌اند؛ مگر مناطق دوزبانه و بسیار محروم، طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، دوره پیش‌دبستانی به صورت غیردولتی اداره می‌شود ولی دولت از پیش دبستانی‌ها در مناطق دوزبانه و با محرومیت بالا حمایت مالی می‌کند تا نرخ پوشش در این مناطق به جهت اهمیتی که دارد کامل شود.

وی ادامه داد: ماجرای مقطع پیش دبستانی با دوره‌های دیگر که محتوای رسمی و امتحان پایانی دارند متفاوت است و چون الزام‌آور نیست، انعطاف بیشتری دارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مراکز پیش دبستانی در هفته‌های اخیر در شهرهایی مانند تهران به علت وضع محدودیت‌های کرونایی؛ درباره روند دریافت شهریه این مراکز گفت: شهریه مراکز پیش دبستانی به صورت سالانه اعلام می‌شود، برخی خانواده‌ها قرارداد سالانه با مرکز منعقد می‌کنند و برخی دیگر شهریه را طی مقاطع مختلف با هماهنگی طرفین پرداخت و به نوعی قسط بندی می‌کنند.

صالح افزود: مراکز از این حیث دچار چالش جدی شده‌اند و مشکلات مؤسسان پیش دبستانی بیشتر از مدارس غیردولتی بوده است. تا جایی که گزارش تعطیلی برخی مراکز پیش دبستانی به دست ما رسید.

وی به ایسنا گفت: توصیه من به عنوان یک کارشناس حوزه آموزش این است که با توجه به اینکه مهمترین نقش پیش دبستانی‌ها برای نوآموزان، آموزش تعاملی و توسعه تعامل نوآموزان با محیط پیرامون است خانواده‌ها در کنار آموزش‌های مجازی، در منزل نیز منابع آموزشی این دوره که از آموزش و پرورش مجوز می‌گیرند و شمار آنها کم نیست را تهیه و با فرزندان خود تمرین کنند.

کد خبر 450791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.