استیضاح شهردار پلدختر تایید شده است

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر گفت: حکم سرپرستی محمد شرفی برای شهرداری پلدختر صادر شده است و از فردا رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

علی نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برکناری شهردار پلدختر اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۰ قانون شوراها، حکم سرپرستی محمد شرفی نصیری به عنوان سرپرست شهرداری پلدختر صادر شده و از فردا رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در جلسه اول مهرماه شورای اسلامی شهر پلدختر با موضوع استیضاح شهردار، پس از دفاعیات شهردار سه عضو از پاسخ‌های شهردار قانع نشده و به برکناری شهردار رأی دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر تصریح کرد: دوم مهرماه مصوبه استیضاح شهردار جهت سیر مراحل قانونی و اعلام نظر به کمیته انطباق ارسال شد و ۵ مهرماه جلسه کمیته با حضور اعضا تشکیل شد و با استناد به نظرات موافقان و مخالفان، با دو رأی موافق و یک رأی مخالف مصوبه شورای شهر مبنی بر برکناری شهردار و انتخاب سرپرست تأیید شد.

وی ادامه داد: با گذشت بیش از سه هفته تاکنون فرماندار به عنوان رئیس کمیته انطباق رأی این کمیته را به شورای شهر ابلاغ نکرده است.

نصیری افزود: طبق ماده ۹۰ قانون شوراهای، اعلام نشدن نظر کمیته تطبیق به مدت دو هفته به منزله تأیید مصوبه است و لازم‌الاجرا خواهد بود.

کد خبر 450788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.