استفاده نکردن از ماسک فقط در ناوگان تاکسی‌های رسمی قابل پیگیری است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی تاکسی‌های رسمی، اینترنتی و تلفنی داریم، اما به دلیل اینکه فقط تاکسی‌ها رسمی قابل رؤیت هستند، استفاده نکردن از ماسک فقط در ناوگان تاکسی‌های رسمی قابل پیگیری است.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی در این باره اظهار کرد: موضوع شیوع ویروس کرونا در جامعه جدی است و همه باید آن را جدی تر از گذشته در نظر بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در این بین، حوزه حمل و نقل عمومی و ناوگان تاکسیرانی از جمله مشاغلی هستند که پروتکل‌های اعلام شده را رعایت کرده و بیشترین همراهی را در این زمینه داشتند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شمار زیادی از رانندگان تاکسی پروتکل‌ها و به خصوص ماسک زدن را رعایت می‌کنند، تعدادی از رانندگان هم شاید این موضوع را رعایت نکنند که حتماً باید تدابیری از جمله جریمه برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور خاطرنشان کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای استفاده نکردن رانندگان تاکسی از ماسک و ۲۰ هزار تومانی برای هر مسافر در نظر گرفته شد که باید برای این جرایم کدهایی تعریف شود و این کد به روز و تعریف شده و قرار بر این است که ابتدا این موضوع به صورت تذکر و ارشادی باشد و سپس تبدیل به جریمه شود.

وی تاکید کرد: در بخش جریمه شدن مسافران در صورت نداشتن ماسک، با توجه به اینکه برخی شهروندان استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند و نیز آسیب پذیری رانندگان تاکسی از کرونا و کاهش درآمد و همین طور تورم موجود، اگر قرار باشد که جریمه ماسک نزدن مسافران را هم رانندگان پرداخت کنند، بیش از پیش آنها با کاهش درآمد مواجه خواهند شد و شاهد فشار مضاعف اقتصادی بر این قشر آسیب پذیر خواهیم بود و بنابراین لازم است که در این خصوص سازوکاری مناسب پیش بینی شود.

۳۲۰ هزار تاکسی رسمی در کشور فعال است

ضامنی تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی تاکسی‌های رسمی، اینترنتی و تلفنی داریم، اما به دلیل اینکه فقط تاکسی‌ها رسمی قابل رؤیت هستند، استفاده نکردن از ماسک فقط در ناوگان تاکسی‌های رسمی قابل پیگیری است و تاکسی‌های اینترنتی و تلفنی که تعداد آنها سه برابر تاکسی‌ها رسمی قابل پیگیری نیستند.

وی ادامه داد: اکنون ۳۲۰ هزار تاکسی رسمی در کشور فعال است و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تاکسی اینترنتی و ۳۰۰ هزار تاکسی تلفنی نیز فعالیت می‌کنند که در صورت ظاهر تاکسی‌ها رسمی قابل رؤیت هستند و باید علائم ممیزی مانند نصب برچسب برای آنها در نظر گرفته شود تا این نوع تاکسی‌ها برای مردم و عوامل نظارتی قابل شناسایی باشند.

ضامنی گفت: چرخه انتقال ویروس کرونا را باید جدی گرفت و لازم است که این نوع تاکسی‌ها هم با نصب علائم ممیزی شناخته شوند و پلیس و عوامل اجرایی بتوانند در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با آنها برخورد کنند.

وی اضافه کرد: دستورالعمل‌های لازم برای نصب علائم ممیزی هم به شورای عالی ترافیک پیشنهاد شده تا عوامل نظارتی بتوانند بیشتر بر آنها نظارت داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 450784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.