تصویب کسر کرایه بلیت قطار شهری مشهد/ ۶۰ سفر رایگان برای شهروندان خاص

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد از تصویب لایحه پیشنهادی کسر کرایه بلیت قطار شهری مشهد بر اساس فاصله و مکان در شورای شهر این کلانشهر خبر داد.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس این لایحه، شرکت بهره‌برداری قطار شهری می‌تواند با رعایت بودجه مصوب، نسبت به پیاده‌سازی سیاست کسر کرایه بلیت بر مبنای مدل ترکیبی تعداد ایستگاه طی شده، ناحیه، زمان و طرح تکریم اجتماعی اقدام کند.

وی با بیان اینکه حداقل کرایه قطار شهری ۷۵۰ تومان و سقف آن ۱۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۶۰ سفر رایگان برای دانش آموزان، سالمندان و مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی از ساعت شش صبح تا ۱۲ ظهر، هشت صبح تا ۱۴ و۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و دانشجویان، سالمندان، مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، سربازان و کارگران در هرماه ۶۰ سفر رایگان اختصاص خواهد یافت.

وی از استقرار یک هزار و ۶۰۰ دوچرخه اشتراکی تا پایان شهریور ماه سال جاری در این کلانشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر با بودجه شهرداری مشهد برای تولید ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی با یکی از کارخانه‌ها قرارداد بسته شده است که بخش اول آن به تعداد ۵۰ دستگاه به مشهد ارسال شد و مابقی آن تا پایان شهریور ماه سال جاری تحویل داده خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه در مجموع ۴۰۰ دوچرخه از بودجه شهرداری و هزار و ۲۰۰ دوچرخه از طریق قرارداد شرکت به پرداخت بانک ملت آماده خواهد شد، تصریح کرد: به طور کلی هزار و ۶۰۰ دوچرخه در ۱۵۰ نقطه شهر مستقر خواهد شد و بر اساس روش‌های نوین دوچرخه‌های اشتراکی در سراسر دنیا استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: این دوچرخه‌ها مجهز به سیستم ردیاب خواهد بود و شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن از تعداد موجودی آنها در هر ایستگاه آگاهی پیدا کنند و در کمترین زمان دوچرخه را تحویل گرفته و در نزدیک‌ترین نقطه به مقصد خود تحویل دهند.

کد خبر 450775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.