ارجاع پرونده پروژه انتقال آب بهشت آباد به قوه قضائیه!

وکیل دادگستری و عضو انجمن محیط زیست و دوستداران استان خوزستان از ارجاع پرونده پروژه انتقال آب بهشت آباد به کمیسیون قضائی قوه قضائیه و پیگیری برای توقف این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد داسمه از وکلای مرکز مشاوران قوه قضائیه و فعال محیط زیست بهبهانی شب گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: "روند طی شده پرونده بهشت آباد، انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در معاونت قضائی دادستانی کل کشور بسیار دقیق و رضایت بخش بود. ادبیات نامه‌های صادره از سوی این معاونت نشان از مداقه و مطالعه دقیق گزارش اعلامی و مستندات ابرازی بود. "

وی اضافه کرد: "در روزهای اخیر پرونده ‏به کمیسیونی قضائی به ریاست معاون اول رئیس ‎قوه قضائیه که به دستور رئیس قوه تشکیل شده، ارجاع شده است. به جد معتقد هستیم این پروژه بر خلاف معیارهای جهانی انتقال آب بین حوضه‌ای از سوی یونسکو، قواعد کمیسیون بین المللی سدهای بزرگ و برخی قوانین داخلی می‌باشد. "

این وکیل دادگستری افزود: "پیگیری‌های حقوقی خویش را در جایگاه انجمن محیط زیست و دوستداران طبیعت استان خوزستان در خصوص این پرونده با جدیت ادامه می‌دهیم. استدلال‌ها و مستندات خویش را طی مکاتباتی ‎حقوقی خدمت معاون اول محترم قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد و در صورت امکان دفاعیات را حضوراً هم ابراز خواهیم کرد. "

کد خبر 450756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.