جداسازی ۹۹ درصد آب شرب از آب خام فضای سبز گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: تاکنون بیش از ۹۹ درصد از طرح جداسازی آب شرب از آب خام اجرا شده است و این پروژه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر گلپایگان ۲۶.۵ مترمربع است، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های پیش بینی شده مبنی بر افزایش پنج تا ۱۵ هکتار به مجموعه فضای سبز شهری در هرسال در سال ۱۴۰۰ این سرانه به ۲۸ متر می‌رسد.

وی گفت: شهرداری گلپایگان با هدف افزایش فضای سبز کاربردی‌ برای مدیریت فضای سبز در افق کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

شهردار گلپایگان گفت: در برنامه‌های کوتاه مدت تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰ پارک محله‌ای در مناطقی از شهر که فضای سبز کمتری وجود داشت در دستور کار قرار دارد که تعدادی احداث و تعدادی عملیات آن پس از تملک زمین، تهیه نقشه و انتخاب پیمانکار اجرا می‌شود.

شکرزاده با بیان اینکه برای افزایش سرانه فضای سبز، تأمین آب نیاز است، تصریح کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در دستور کار قرار گرفت و بر همین مبنا اجرای طرح شبکه جمع آوری و توزیع آب خام با تلاش مجموعه شهرداری در حال اتمام است.

وی گفت: طرح شبکه جمع و توزیع آب خام، گام بزرگی در توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری از آب‌های موجود در شهر گلپایگان است تاکنون بیش از ۹۹ درصد اجرا شده و مابقی در ماه‌های آینده انجام می‌شود و پروژه جداسازی آب شرب از آب خام سال ۱۴۰۰ کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار گلپایگان گفت: در مرحله توزیع آب خام برای فضای سبز شهری لوله و اتصالات و شیر و پمپ‌های مورد نیاز خریداری شده و پس از حفاری عملیات لوله‌گذاری به طول ۲۰ کیلومتر بالغ بر پنج کیلومتر انتهایی مسیر نیز با مشکل تملک اراضی و عبور از شبکه آبرسانی قمرود روبرو شد که پس از موافقت‌های اولیه ظرف مدت چند ماه آینده اجرا می‌شود.

شکرزاده تصریح کرد: اکنون آبیاری فضای سبز از محل چاه‌های آب بلوار امام رضا، کمربندی و پارک‌شهر و بلوار نماز و چاه آب گلخانه شهرداری و حقابه شهرداری از سد گلپایگان تأمین می‌شود.

وی افزود: با ایجاد مخزن یک‌هزار مترمکعبی در شمال شهرک الوند تمام آب‌های استحصالی از چاه‌ها و حقابه‌ها به صورت مستقیم به این مخزن منتقل شده و سپس به صورت ثقلی در تمام شبکه توزیع می‌شود.

کد خبر 450717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.