برق مجانی از ابتدای آبان‌ + جزئیات

سخنگوی صنعت برق، از آغاز محاسبات برای صدور قبوض الکترونیکی برق از ابتدای آبان ماه خبر داد و گفت: هدف طرح "برق امید"، حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگوهای تعیین شده با مصارف صحیح وسایل برقی دست می‌یابند.

به‌گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه پس از آنکه شهریورماه امسال، پیشنهاد وزارت نیرو در خصوص طرح برق امید در هیئت دولت به تصویب رسید، دستورالعمل‌های آن نهایی شد، اظهار کرد: این طرح از ابتدای آبان ماه به صورت رسمی کلید خواهد خورد.

وی افزود: اولین قبض برق الکترونیکی که محاسبات طرح برق امید نیز در آن گنجانده شده باشد، در اولین دوره قرائت کنتورها لحاظ و برای مشترکان ارسال می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه رفتار مصرفی مشترکان در قرار گرفتن آنان در طرح برق امید موثر است، تصریح کرد: هدف این طرح حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگوهای تعیین شده با مصارف صحیح وسایل برقی دست می‌یابند.

وی ادامه داد: طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، سخنگوی صنعت برق در عین حال «برق امید» را طرحی برای همه طبقه‌های مصرف برق دانست و گفت: با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کرده و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

رجبی مشهدی تاکید کرد: مشترکانی هم که در محدوده خوش مصرفی هستند با انجام اقداماتی ساده می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 450714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.