توسعه پایدار مستلزم توجه به هوشمندسازی است

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشهدمقدس، به برکت وجود بارگاه منور رضوی، شهری به وسعت تمام ایران بوده و شایسته است که در حوزه فناوری بعنوان الگویی برای همه شهرهای ایران باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ستار هاشمی، در آخرین جلسه علنی شورای شهر، اظهار کرد: مشهد مقدس، به برکت وجود بارگاه منور رضوی، شهری به وسعت تمام ایران بوده و شایسته است که در حوزه فناوری به عنوان الگویی برای همه شهرهای ایران باشد.

هاشمی با بیان اینکه توسعه پایدار، مستلزم توجه به هوشمندسازی است، گفت: میزان درآمد ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه استخراج طلا معادل حدود نیمی از درآمد یکی از شرکت‌های برتر در حوزه فناورانه دنیاست و از این رو باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه شود.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های حوزه فناوری، افزود: در زمینه تحول دیجیتال، ابزار، افراد و فرایندها از محورهای تحول دیجیتال هستند که در کنار هم بلوغ می‌یابند و با توجه به این سه رکن به صورت طبیعی شاهد بهره‌وری خواهیم بود.

هاشمی گفت: یکی از کارکردهای حوزه آی سی تی افزایش بهره وری است و اگر بتوانیم هزینه صرفه جویی حاصل از این بهره‌وری را احصا و مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را جلب کنیم، تحول دیجیتال به معنای واقعی را رقم خواهیم زد.

کد خبر 450699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.