ورود نهضت سوادآموزی برای آموزش بیسوادان فاقد مدارک هویتی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره ثبت‌نام و آموزش بیسوادان که مدارک هویتی ندارند، گفت: سازمان وظیفه دارد تمام افراد جامعه را در چارچوب قانون آموزش دهد و در این زمینه اولویت‌بندی شود؛ ما بر اساس مطالبات جامعه و نیازهای سازمانی و اعتبارات در اختیار نسبت به آموزش مخاطبان اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدزاده در بیستمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان به نهضت سواد آموزی افزود: با توجه به برنامه‌های سه سطحی، استان‌هایی که بالای میانگین قرار گرفته‌اند بایست نسبت به آموزش دوره‌های انتقال و تحکیم اهتمام داشته باشند و در کنار آن به آموزش بی سوادان در دوره‌های سواد آموزی بپردازند وبا این رویکرد اگر خارج از حجم ابلاغی نیاز به آموزش افراد بدون مدارک هویتی از استان‌ها احساس شد، این کار با تأئید مراجع ذیصلاح بلامانع است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه سخنان خود به اجرای سامانه تحت وب و اشکالات مترتب اشاره کرد و افزود: باید همه تلاش کنیم این سامانه به شکل دقیق و با کمترین اشکال عملیاتی شود و استان‌ها در کمترین زمان ممکن کاربران خود را آموزش دهند و در سامانه تعریف و نسبت به ثبت نام سواد آموزان اقدام کنند.

محمدزاده همچنین از جمع‌بندی و تحلیل و تبیین صحبت‌های وزیر در جلسه مشترک با مدیران کل و معاونین سواد آموزی استان‌ها توسط آقای خاکزاد تشکر کرد و گفت: باید گفتمان سازی و تحول محور کردن سواد آموزی در بین معاونین سوادآموزی و مدیران سازمان اتفاق بیافتد و همه باید پاسخگوی دغدغه‌های به حق وزیر باشیم و خواسته‌های ایشان در موضوعات مطرح شده در عرصه سواد آموزی را ساری وجاری کنیم. همچنین پیگیری چهار مصوبه آن جلسه از سوی معاونین سواد آموزی و حوزه‌ی ستادی سازمان و عملیاتی شدن مصوبات و ارسال پاسخ شفاف به دفتر وزارتی در دستور کار قرار گیرد.

محمدزاده اظهار کرد: برای تقاضا محور کردن سوادآموزی بایستی زمینه‌های آن را به درستی فراهم کنیم و یکی از این زمینه‌ها، کاربردی کردن محتوای آموزشی بر اساس نیازهای مخاطبان است و تشکیل کارگروهی برای عملیاتی کردن این مهم را در رأس برنامه‌های آتی قرار دهیم.

کد خبر 450697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.