نیازمند ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری برای تحقق شهر هوشمند هستیم

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه گفت: برای تبدیل شدن کرمانشاه به شهر هوشمند به ایجاد ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا لطفی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران از پیگیری برای راه اندازی ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری برای مجموعه شهرداری کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: تا زمانی که شبکه فیبر نوری را برای امور شهرداری تأمین نکنیم، عملاً صحبت کردن از ایجاد شهر هوشمند جایگاه چندانی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این شبکه فیبرنوری تمام اماکن شهرداری از جمله پارک‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به این شبکه وصل شده و به صورت هوشمند کنترل شوند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه از پیگیری برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس خبر داد و افزود: انجام این کار با همکاری سه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی، سازمان فاوا و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در حال پیگیری است که فراخوان آن ارسال شده و جزئیات این طرح در اختیار سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی است.

وی اضافه کرد: با استفاده از کد QR ، پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که در وضعیت شیوع ویروس کرونا انجام این کار بسیار ضروری است.

لطفی از ساماندهی دکل‌های مخابراتی به عنوان یکی از اقدامات در یکسال گذشته یاد کرد و افزود: این برنامه همچنان در دستور کار است که طی آن دکل‌های مخابراتی اپراتورهای مختلف در شهر ساماندهی شده و با فاصله مناسب از یکدیگر نصب خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون در کرمانشاه ایرانسل دارای ۱۳ دکل مخابراتی و همراه اول دارای ۲۵ دکل مخابراتی است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری از نصب سیستم صاعقه گیر برای محافظت از تجهیزات شهرداری خبر داد و افزود: در حال حاضر با نصب این سیستم حتی قوی‌ترین صاعقه‌ها هم خسارتی به تجهیزات شهرداری وارد نخواهد کرد.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن آرشیو اطلاعات و اسناد سازمان‌ها و مناطق شهرداری عنوان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد کار پیش رفته است و تا پایان سال آرشیو پرونده‌های تمام مناطق به همراه سازمان‌هایی که اسناد آنها اهمیت بالایی دارد مانند پرونده‌های املاک و حقوقی تماماً الکترونیکی خواهند شد.

لطفی با اشاره به راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد مراحل کار انجام شده و این سیستم تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی افزود: با تکمیل این سیستم و اتصال تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری به آن عملاً بیشتر درخواست‌های شهرداری از جمله درخواست صدور پروانه ساخت و ماده ۱۰۰ به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه یادآور شد: در راه مکانیزه کردن سیستم اتوماسیون اداری و آرشیو اسناد حوزه شهرداری و سازمان‌های مربوطه با مخالفت‌های زیادی از طرف برخی افراد و نهادها روبرو بودیم، اما با حمایت شخص شهردار در راستای جلوگیری از بروز تخلفات و ایجاد «شهرداری شیشه‌ای و شفاف» این فرایند با جدیت در حال پیگیری است.

وی از کنترل بر ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: در بسیاری از شهرها برای کنترل و نظارت بر ساخت و ساز از یک «پهباد» استفاده می‌شود که با استفاده از نرم افزاری که روی آن نصب است تمام تغییرات شهر و اطلاعات ساخت و ساز در آن ثبت و ضبط می‌شود و در صورتی که ساخت و ساز غیرمجازی انجام شود حتی یک تپه ماسه هم در شهر جابجا شود این تغییرات توسط پهباد ثبت و اعلام می‌شود.

لطفی تصریح کرد: با توجه به افزایش تورم و افزایش قیمت خرید پهپاد، قدری در این زمینه به مشکل برخوردیم، اما این طرح در دستور کار جدی ما قرار دارد و حتماً آن را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 450668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.