راه حل مشکل حوزه آبریز مشترک میان ایران و افغانستان

وزیر نیرو گفت: موضوع آب در حوزه آبریز مشترک فقط با همکاری کشورهای مستقر در حوزه آبریز به نتیجه می‌رسد.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان در حاشیه دیدار با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در پیش است، در جلسه امروز در جریان پیشرفت مذاکرات مقدماتی در عرصه‌هایی که قرار است طبق برنامه در آینده نزدیک در کابل مورد بررسی قرار گیرد، قرار گرفتیم، گزارشات لازم داده شد و نقطه‌نظرات را در بخش‌های مختلف دریافت کردیم.

وی افزود: در حوزه‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر، همکاری‌های گمرکی و اقتصادی و سایر زمینه‌های مربوط به کمیسیون مشترک همکاری دو کشور مذاکره شد.

وزیر نیروی کشورمان درباره حل موضوع آب‌های مرزی دو کشور گفت: موضوع آب در حوزه آبریز مشترک فقط با همکاری کشورهای مستقر در حوزه آبریز به نتیجه می‌رسد.

اردکانیان تاکید کرد: فارغ از اینکه کشوری بالادست و یا پایین دست باشد بر اساس نقشه راه مشترک می‌توانند هم منافع و هم هزینه‌ها را منصفانه تقسیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که بین ایران و افغانستان زمینه همکاری متنوع و وسیع است و در این مسیر مسائل آب و محیط زیست جایگاه خود را دارد.

وزیر نیرو یادآور شد: با توجه به توسعه یافتگی مدیریتی هر دو کشور، این مسائل از شکل چالش خارج و به راه‌حل‌هایی که در بر گیرنده منافع دو کشور است، خواهد رسید.

منبع: ایلنا

کد خبر 450667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.