کرایه مترو مشهد ترکیبی محاسبه می‌شود+جزئیات

با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد از این پس نرخ کرایه مترو مشهد براساس سیاست کسر کرایه بلیت و برمبنای مدل ترکیبی میزان مساحت، ناحیه و زمان لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (دوشنبه) شورای اسلامی شهر مشهد لایحه سیاست کسر کرایه بلیت قطار شهری مشهد بررسی و تصویب شد که براساس ماده واحده آن به شهرداری مشهد (شرکت بهره‌برداری قطار شهری) اجازه داده می‌شود با رعایت بودجه مصوب، نسبت به پیاده‌سازی سیاست کسر کرایه بلیت بر مبنای مدل ترکیبی تعداد ایستگاه طی شده، ناحیه، زمان و طرح تکریم اجتماعی مطابق جدول اقدام کند.

قیمت پایه کرایه مترو براساس این مصوبه ۷۵۰ تومان در نظر گرفته شد و نرخ کرایه برای هر دو ایستگاه ۵۰ تومان افزایش خواهد یافت.

تخفیف زمانی کرایه مترو مشهد ۱۰ درصد و در تمامی خطوط از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۲۰ تا ۲۲ در تمام روزهای سال خواهد بود. همچنین ۱۵ درصد تخفیف ناحیه کم‌تقاضا برای تردد در خط دو شامل ایستگاه‌های طبرسی تا سلامت برای مسافران مترو در نظر گرفته می‌شود.

۲۰ درصد تخفیف تکریم اجتماعی نیز شامل دانش آموزان (در طول سال تحصیلی و ۶۰ سفر در ماه از ساعت ۶ تا ۸ و ۱۲ تا ۱۴ و ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه)، دانشجویان، سالمندان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سربازان، کارگران روزمزد و ساختمانی (۶۰ سفر در ماه) می‌شود.

به گزارش ایمنا، براساس این مصوبه که جدول نحوه محاسبه آن در ادامه می‌آید، شهروندانی که از تخفیف تکریم اجتماعی استفاده می‌کنند باید "من کارت" شخصی‌سازی شده تهیه کنند و شهرداری مشهد نیز باید اثرات اجرای مصوبه را در لایحه اصلاح یا تفریغ بودجه سال ۹۹ منعکس کند.

کد خبر 450657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.