کرونا خدمات فلورایدتراپی دانش‌آموزان را متوقف کرد

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: خدمات فلورایدتراپی و فیشورسیلنت که هر سال برای دانش‌آموزان انجام می‌شد، امسال به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

به گزارش ایمنا، حمید صمدزاده، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی اکثر مدارس کشور و شیوع ویروس کرونا امسال خدمات فلورایدتراپی و فیشورسیلنت که از سال ۹۴ هر سال برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان و دانش‌آموزان انجام می‌شد، متوقف شده است. البته وزارت بهداشت برای اجرای این برنامه در سال جاری آمادگی دارد و اگر شرایط اپیدمی کرونا تا حدی کنترل شود، برای اجرای این برنامه فراخوان می‌دهیم تا دانش‌آموزان برای انجام برنامه ارتقای بهداشت دندان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: اکنون برای اینکه خدمات بهداشت دهان و دندان برای کودکان در کشور به صفر نرسد، به برخی مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت که امکانات لازم برای این خدمت را دارند بخشنامه شده که با خانواده‌ها تماس بگیرند و از آنها برای انجام خدمات فیشورسیلنت و فلورایدتراپی کودکان ۶ تا ۱۴ ساله دعوت شود و در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند برای دریافت این خدمت به صورت رایگان به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، گفت: سال گذشته چهار میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز ۶ تا ۱۴ ساله در کشور تحت پوشش خدمات رایگان فلورایدتراپی و فیشورسیلنت قرار گرفتند.

صمدزاده ادامه داد: خدمات فلورایدتراپی و فیشورسیلنت از سال ۹۴ و همزمان با اجرای طرح تحول سلامت در کشور شروع شد و طی سه سال شاخص پوسیدگی دندان در افراد ۱۲ ساله کشور را از ۲.۰۹ به ۱.۸ کاهش داد اما همچنان شاخص دندان پوسیده در بین ایرانیان بالاست و لازم است این برنامه هر سال تکرار شود.

وی به ایرنا گفت: با توجه به تأثیری که فلوراید در کاهش پوسیدگی دارد، وارنیش فلورایدتراپی در همه دنیا مطمئن‌ترین و مؤثرترین راه برای کاهش پوسیدگی دندان است و به همین علت انجام این خدمت به صورت دو نوبت در سال برای دانش آموزان به فاصله هر شش ماه یکبار در برنامه‌های وزارت بهداشت پیش بینی شده بود که امسال به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ متوقف شده است.

کد خبر 450638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.