ادارات قم صاحب پارکینگ دوچرخه می‎شوند

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از نصب پارکینگ دوچرخه در وردی شهرداری مرکز خبر داد و گفت: با درخواست ادارات و سازمان‌ها در نزدیک‌ترین محل به وردی ادارات پارکینگ دوچرخه نصب می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی نیک با توجه به نهایی شدن طرح جامع دوچرخه‌سواری در قم اظهار کرد: ارتقا فرهنگ دوچرخه‌سواری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

وی یکی از عوامل تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه را اختصاص پارکینگ دوچرخه در سطح شهر دانست و افزود: یکی از مشکلات شهروندان نبود محل‌های امن پارک دوچرخه در سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از احداث رگ دوچرخه (پارکینگ ویژه دوچرخه) مقابل ادارات دولتی خبر داد و تصریح کرد: در گام نخست مقابل شهرداری مرکز دو پارکینگ دوچرخه نصب شده که قسمتی به ارباب‌رجوع و قسمتی به پرسنل اختصاص داده شده است.

وی انتخاب نزدیک‌ترین محل به ورودی ادارات و سازمان‌ها را برای نصب رگ دوچرخه را امتیازی برای تشویق شهروندان عنوان کرد و گفت: هرکدام از ادارات و سازمان‌هایی که درخواست نصب پارکینگ دوچرخه را داشته باشند، اقدامات لازم برای نصب انجام می‌شود.

نیک با اشاره به اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری اضافه کرد: بعد از اجرای جدا کننده مسیر دوچرخه در خیابان‌های اصلی توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک ادامه کار توسط سازمان با نصب تابلو و رنگ‌آمیزی مسیر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله نخست در خیابان ۱۹ دی و ابتدای خیابان شهید صدوقی تا میدان شهید دستغیب و سپس تا میدان مفید اجرایی شده و درمجموع ۳۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر طراحی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 450629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.