اتمام طرح محله بندی شهر رودسر

شهردار رودسر گفت: طرح مطالعه محله‌بندی و برنامه‌ریزی راهبردی این شهر توسط مشاور به اتمام رسیده و لازم است توسط مسئولان وزارت کشور تأیید شود.

رضا زنده دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستورالعمل و شیوه نامه اجرا و مطالعه این طرح حدود یک سال قبل از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تمامی شهرداری‌ها ابلاغ شد و شهرداری‌ها موظف به اجرای این برنامه هستند.

شهردار رودسر افزود: شهرداری رودسر برای مطالعه طرح محله‌بندی و برنامه‌ریزی راهبردی با دانشگاه گیلان به عنوان مشاور قرارداد شش ماهه امضا کرده و این کارشناسان در قالب یک تیم کاری شهر را به ۲۲ قسمت تقسیم کرده و مسائل، مشکلات، امکانات موجود، نیازهای اولیه و ضروری هر محله را بر اساس تعداد خانوار، میزان سن، جنس و جمعیت شناور به صورت میدانی مطالعه کردند.

زنده دل اضافه کرد: محله‌بندی شهر باعث می‌شود شهرداری خدمات بهتری بر اساس نیازهای اولیه شهروندان هر محله ارائه کند.

وی عنوان کرد: طرح مطالعاتی برنامه‌های راهبردی محلات توسط مشاور در قالب یک کتابچه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. اکنون در مرحله اول، طرح توسط دفتر امور شهری استانداری گیلان تأیید شده و برای تأیید نهایی به وزارت کشور ارسال شده است.

شهردار رودسر تصریح کرد: میزان اعتبارات طرح‌های آتی بر اساس برنامه‌های این کتابچه به شهرداری تخصیص خواهد یافت و شهرداران آینده نیز طبق قانون موظفند بر اساس این کتابچه، طرح‌های ضروری و اولویت بندی شده هر محله از شهر را اجرا کنند.

زنده دل یادآور شد: دو هفته پیش در این رابطه با حضور نماینده امور شهری استانداری گیلان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، کارشناسان فنی شهرداری رودسر و مشاور دانشگاه گیلان جلسه‌ای برگزار شد و مطالعه طرح و نحوه اجرای آن بحث و بررسی شد.

به گزارش ایمنا، رودسر با ۳۷ هزار و ۹۹۸ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 450626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.