ساخت «بلک باکس» در پارک شهر اراک آغاز شد

شهردار اراک گفت: عملیات اجرایی ساخت بلک باکس، امروز به مناسب روز اراک در پارک این شهر آغاز شد.

به گزارش ایمنا، محمدکریم شفیعی در خصوص آغاز عملیات اجرایی ساخت بلک باکس اظهار کرد: هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر در شهر اراک درخواست‌های بسیاری برای داشتن فضایی مناسب جهت اجرای نمایش و آموزش دارند.

وی با بیان اینکه شهر اراک فضاهای زیادی دارد که می‌تواند در اختیار بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی قرار گیرد، افزود: به عنوان مثال در خیابان شهید رجایی فضایی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در اختیار خانه هنرمندان قرار گرفته است که محلی برای اجماع و استفاده همه هنرمندان شهر اراک باشد، همچنین بخشی از ساختمان اسناد تاریخی شهر در خیابان ارسطو در قالب نگارخانه در اختیار هنرمندان قرار داده شده و در واقع نگاه شهرداری مبتنی بر حمایت از هنرمندان است.

شهردار اراک تصریح کرد: در کنار همه این حمایت‌ها، هنرمندان تئاتر فضای مناسبی برای اجرا و آموزش در اختیار نداشتند که با توجه به شرایط خاص این هنر و نیازمندی به بلک باکس و فضایی تیره و تاریک، شهرداری در جهت تأمین این فضا پیش قدم شد و مکانی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در پارک شهر اجرا می‌شود که امروز به مناسبت روز اراک عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین مسئله که باید به آن فکر شود مسئله فرهنگی و هنری است، بنابراین مدیریت شهری به این مسائل توجه دارد و فضاهای موجود در اختیار بخش فرهنگی و هنری شهر قرار می‌گیرد تا توسعه فرهنگ و هنر اراک را شاهد باشیم.

شفیعی در خصوص برآورد مالی این پروژه خاطرنشان کرد: در این راستا فعلاً بودجه سه میلیارد تومانی پیش بینی شده است و تمایل داریم که سال آینده و درست در روز اراک بلک باکس اراک جهت بهره برداری تحویل شود و در واقع با پیمانکار پروژه نیز این شرط گذاشته شده است و با توجه به تأمین بودجه مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، بهره برداری از تجهیزات پارکی و زمین چمن مصنوعی در پارک‌های شهدای گمنام و غدیر اراک از دیگر برنامه‌های روز اراک بود.

کد خبر 450613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.