حیدری: مشهد قطب خلاقیت کشور می‌شود

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: افتتاح کارخانه فناوری اقدام بسیار مهمی برای نگهداشت افراد خلاق در شهر بوده و با جلوگیری از مهاجرت آنها از مشهد این شهر را به قطب خلاقیت کشور تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از روز گذشته، اظهار کرد: امنیتی که امروز با همه شرایط و ظرفیت‌های کشور در حوزه جغرافیایی داریم مدیون نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی انتظامی در صیانت از مرزهای مشترک استان خراسان رضوی و کشور افغانستان، افزود: ناجا از نظر تنوع خدمات بی‌شباهت به مجموعه شهرداری نیست؛ برقراری نظم اجتماعی موضوع مهمی است که بخش مهمی از آن مدیون اقدامات ناجا بوده و در استان انضباط و نظم خوبی برقرار است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هیئت دولت روز گذشته بالاخره نماینده خود در استان را منصوب کرد؛ در دوران استاندار پیشین، آقای رزم حسینی هم‌افزایی در مجموعه مدیریت استان و مدیریت شهری به خوبی شکل گرفت و برای استاندار جدید نیز در ارائه خدمات، تقویت امید و اعتبار و ایجاد آرامش در استان آرزوی توفیق داریم.

وی با اشاره به درپیش بودن روز آمار و برنامه‌ریزی، ادامه داد: ظرفیت و امکانت شهر بسیج شده تا اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات، شهر هوشمند و برنامه‌ریزی شهری به خوبی پیش رود و طرح شهروندسپاری، توسعه اکوسیستم استارتاپی و اقتصاد دیجیتال به سرانجام برسد.

حیدری با بیان اینکه کارخانه نوآوری تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد، افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد جامعه خلاق و نوآور سرمایه‌گذاری شده تا افراد در این مجموعه آموزش ببینند.

وی ادامه داد: محور فناوری جغرافیایی استان حول این کارخانه شکل گرفته که می‌تواند این منطقه را به قطب فناوری اطلاعات تبدیل کرده و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را در خود متمرکز کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این کار اقدام بسیار مهمی برای نگهداشت افراد خلاق در شهر بوده و با جلوگیری از مهاجرت آنها از مشهد، این شهر را به قطب خلاقیت کشور تبدیل می‌کند.

حیدری با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد فرآیندها و امضاها در مدیریت شهری کاهش یافته و فرآیندهای جدیدی تعریف شده، ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی برای هوشمندسازی شهر مشهد پیشرفت خوبی داشته است و اپلیکیشن "شهرمن" نیز تاکنون ۱۴ هزار کاربر جذب کرده است و بسیاری از خدمات شهرداری را به مردم ارائه می‌کند؛ این موفقیت‌ها ناشی از روحیه تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه مدیریت شهری مشهد بوده و امیدواریم در این زمینه بتوانیم از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده کنیم.

کد خبر 450598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.